Uppe med tuppen..

Kanske inte men det känns som det iaf..

Jonathan har börjat vakna nån minut innan sju varje morgon.. Och för mig som är en natt människa & inte alls "tidigmorgon"-morgonpigg människa så är det så tufft att behöva gå upp redan klockan sju! Känns inte värt att behöva slita sig upp så tidigt ur den där varma gosiga sängen när man inte ens ska iväg till skolan eller jobbet.. Och sen vet man att Jonathan kommer somna om någon timma & då känns det inte värt att gå och lägga sig igen.. eftersom man blir ännu tröttare nästa gång man ska upp. TIll & med värre än första gången..

Just nu lyssnar jag på Amy Macdonal - This is the life, plus att man lyssnar på Jonathans speldosa.. Den är inte rolig, men men allt som han är roligt får väl han leka med, finns ju inte så mycket här hemma :( Idag vet jag inte vad jag ska göra.. Tror jag får städa lite här, sen åka till Willys med mor, måste köpa nudlar.. 1, det ända jag har råd med just nu. 2, jag orkar inte göra så mycket annat..  Känns inte värt att jag två saker.. till exempel korv & mackaroner, mackaroner och köttbullar, för jag mår ändå bara illa efter maten & när man vet att man kommer må illa så orkar man itne anstränga sig att göra någon mat som man ändå bara kommer må illa av (nej jag spyr inte, ville bara få de klart för er) Vet inte riktigt hur jag ska klara av denna månaden :/ Har typ noll på kontot, eller har lite över tusen men dom måste jag spara eftersom jag väntar på pengar från soc så jag kan betala hyran, sen får vi se hur mycket jag har kvar.. kan tänka mig de är typ 200kr, men sen ska jag få 400kr av Andrea också, så jag klarar mig :) Bara köpa det viktigaste till jonathan.. vilket är nån burkmat & tror jag behöver ersättning med.. Har väldigt mkt mat annars till han.. åkte ju till Maxi härom dagen och köpte mat för ca 300kr..

Just de.. Tänkte försöka få er förstå hur mkt jonathan äter..
På gröt förpackningen är 1portion för 6mån bebisar 1dl vatten + pulvet..  Jag gör 2dl vatten + pulver.. Han äter allt.. Hans kompis klara äter en halv burkmat, Jonathan äter 1½ oftast.. Sen vaknar han på natte för att han är hungrig.. Karin på bvc sa att jag bara skulle ge honom vatten på natten för han var nog bara törstig, men jag kan ju säga att det var inte de utan han var hungrigt!

Varför blir alltid mina blogg inlägg så långa ? :O Jag borde kanske bli författare ? xD
   För jag kommer ihåg mina uppsatser.. dom var alltid långa, speciellt en jag gjorde.. 12 a4 papper, både fram och bak xD alltså 24 sidor blev de ^^, och min uppsats om hitler blev aldrig klar i tid, för jag höll fortf på att skriva när deadline dagen kommen.. :P

Asså det var inte alls detta som jag skulle skriva om idag :S Just därför slutade jag skriva i min blogg, för vad jag än försöker skriva så kommer jag in på något HELT annat, s u c k !

Jo just det folks, igår kväll hade jag väldans roligt ^^, kollade på "The perfect man" & satt och snacka med en skit roligt kille från norge, Peré kallas han (Per-Einar), Fan vill sjukt mycket träffa honom, verkar vara en as go kille ;)

Blä, jag jag har så tråkigt just nu :/ Jonathan ligger på golvet och "leker", jag sitter här och skriver.. om ingenting egentligen :P bara för att fördriva tiden :P

Jag har bestämt mig förresten, Jag ska flytta till Island.. Men blir inte förens efter jul.. Ska spara lite pengar först & försöka fixa jobb, lägenhet & dagmamma härifrån.. Sen fick jag reda på att en av mina bästa vänner där är Gravid & ska behålla de, skit kul :D då är man inte ensam mamma iaf :D
   Jag är 100% säker på att jag kommer sakna Sverige, speciellt mamma, pappa & kiddi.. MEN detta är något jag måste göra både för mig & jonathan, det är detta jag vill.. så jag vill testa och se hur det går.. Im following my dreams and my heart.. eller de drömmar jag kan uppfylla iaf.. (klaga inte på engelskan, )

Jo just de, jag skrev ju att jag ska spara lite pengar, då undrar kanske många hur jag ska kunna göra de när jag klagat på hur lite jag får från soc och att de itne räcker.. Men jag ska säga upp lägenheten, förhoppningsvis vill Sami ha den så jag kan flytta med en gång.. & då flyttr jag ner till min pappa och är där medans jag sparar pengar.. (detta ska jag göra om allt går som jag vill)

Jaha, nu har jag skrivit blogg i en halvtimma & håller på att natta jonathan, se han var vaken i en timma ungefär.. Jag ska nog fan gå och sova jag med :P Jag är trött, ensam & har fruktansvärt tråkigt.. Finns ingen vaken nu ändå verkar det som ;P Men Ha det gott kära läsare..

Jo en sak till,
Ville bara tacka mina läsare för kommentarena jag fått, blir mycket roligare att skriva. & jag vet att vissa hatar långa inlägg så jag ska försöka sluta med det xD

Puss&Kram / MammaSesse

Kommentarer
Namn: F R I D A - Philips mamma

Flyttar du till Svenljunga under tiden, så blir jag kalas glad! Då hinner man iallafall träffa dig innan du flyttar till Island..

Du ska aldrig mer flytta till Sverige igen eller?

2008-09-03 @ 09:07:23
URL: http://fridadrotz.blogg.se/
Namn: Kornelia

Hoppas allt går som du vill nu så att du får ro i själen :)

Älskar dig gumman och jag kommer att sakna er fruktansvärt mycket. Men det ska du inte tänka på, det är ditt liv och du måste ta beslut utifrån det som är bäst för dig och lilla sötisen :)

Jag kan mycket väl förstå att du vill testa.

2008-09-03 @ 10:34:51
URL: http://honeypearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0