Jaha..

Nu har jag suttit och funderat på detta i många dagar, faktiskt redan sen jag kom hem..
Jag vill verkligen flytta till Island, men varje gång jag tänker på det växer sig en liten Panik unitu mig.. Jag måste ha allt klart för mig.. Kommer allt gå bra med flytten? Hur ska jag gå till väga? Dagmamma, jobb, någonstans att bo.. allt måste vara klart för mig.. Men lite svårt när man är här.. :/
    Mamma har sagt att jag ska överväga det negativa & positiva med att flytta..
Inte flytta: Mamma, Pappa, Kiddi finns här..
Flytta: Har vänner, Älskar landet & naturen, Massa släkt, Jonathans pappa, Jonathan får lära sig språket ordentligt och växa upp med sin pappa, Ska jag ut nån gång får jag garanterat roligt (vilket jag inte alltid får här, känner så mycket press på mig varje gång man ska ut här & där skiter jag i vilket), plus att jag får lära mig språket ordentligen & äntligen bo i ett land jag älskar..  
        Visst, det är kris där nu med pengar & annat.. Men hur bra har jag de här nu? Inte så bra. och får jag jobb där så klarar jag mig nog lika bra som här.. om kanske inte bättre.. de vet man inte.. Jag älskar island & saknar det så otroligt mycket..

Tänkt vad kul för jonathan att få träffa sin pappa när han vill? Få växa upp i sitt hemland.. där hans föräldrar kommer ifrån.. Jag hade önskat att jag växte upp på Island, det hade vart kul. Kanske hade jag till och med skött mig bättre? Vem vet. Men nog om de.. Jag vill flytta och funderar på att göra de nu.. Så vet jag om det är det jag vill..

Anyway, kom bort mig på de jag skulle skriva.. s u c k , jeffla tv som distraherar en ^^,

Ska kanske kolla på sex and the city sen sova.. eller om jag sover nu med en gång.. får se :P
Ha det fint gott folk. Puss & Kram

Kommentarer
Namn: Kornelia

Stäng av tv'n när du skriver blogg :D



2008-09-02 @ 09:11:07
URL: http://honeypearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0