Funderar..

Jag funderar på att börja skriva ner varje dag vad Jonathan äter exakt så att Karin på BVC får se de.. För varje gång man kommer dit så är de "Äter han ordentligt?" "Äter han si och så mycket?", börjar bli rätt trött på de.. så ja, funderar på att visa för henne hur mycket han äter.. så hon fattar att det är inte lite.. För man känner sig som ett fån när man kommer dit.. Jag hatar att sätta jonathan på vågen, man ber nästan till gud att han ska ha gått upp lite iaf (och då är de illa för jag är inte ens troende) På nästan två månader gick han upp ca 700gram, från 7140g till 7860 g.. Och hon tycker han väger för lite.. Men jag försöker få han gå upp, tro mig.. Fett i maten, mycket mat.. finns det något mer man kan göra för att få dom små liven gå upp i vikt?
Jag är iaf glad att han äter som han ska & inte är så fet att han inte kan röra sig som vissa barn blir..
Jag tror bara det har med hans pappa att göra, för han är likadan.. Äter & äter men får inte ens 1gram fett på kroppen. Benig som ett skellett nästan .. Okej det var väl lite överdrivet, men ni förstår väl vad jag menar?
Så ja, jag ska skriva upp de han äter..
Idag sen kl6 har han ätit 2dlgröt, 280ml fullkornsvälling, 1stor burk med fruktpuré, snart ska han få välling igen.

En sak till, säger man nej, eller ajjabajja till jonathan så bara ler han och fortsätter med det han gör, suck! Han är min lilla Emil (fast han heter jonathan.. borde fan låtit han heta Emil.. för alla vet ju hur emil var?)
Ajja, Tv nu..
Puss&Kram

Kommentarer
Namn: Kornelia

Han är så söt mormors lilla matvrak.

Han är precis som sin mamma lyssnar inte på sina föräldrar :P

2008-09-17 @ 13:33:25
URL: http://honeypearl.blogg.se/
Namn: Marie [ Williams Mamma ♥ ]

sån e BVC mot oss med, tycker William väger för lite för att vara 1 år. Men som ja sa till dom så rör william på sig HELA tiden, antar att Jonathan inte e still heller så mkt =) Så det kan vara därför. Sen växer william mer på längden än på bredden så att säga =)

2008-09-17 @ 14:34:30
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Namn: F R I D A - Philips mamma

Men ger du honom vanlig mat så kanske han går upp mer? Alltså ingen burk mat.. Men vad vet jag..

2008-09-17 @ 16:02:29
URL: http://fridadrotz.blogg.se/
Namn: jezz

Du. Har du frågat hon som har ritat blomman om det är okej att du har den i din blogg sådär? Upphovsrätten liksom.

2008-09-17 @ 16:43:50
Namn: Alexandra

Huvudsaken är ju att han mår bra, vissa barn är mindre i sig själva , andra större !

2008-09-17 @ 17:18:14
URL: http://onttonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0