Barnledig - Lördag

Idag är de lördag, fast det visste nog alla redan.. men jag är barnledig och det är faktiskt skönt. Men jag ska inte festa.. är medbjuden till något partaj men jag känner faktiskt inte för att stressa.. för det slutar alltid med att jag får stressa eftersom jag är så otroligt duktig på att passa tider *not*
Så blir bara till att vara hemma.. Packa ner resten av alla saker, lämnar dock kvar hygien-saker & kläder som jag vet att jag kommer använda.. och jojjes kläder. Men allt annat ska ner.. sen när det är klart då blir de nog bara att kolla på Tv och dricka lite xider - cactus/lime. Men ut idag, det säger jag nej tack till.. Känner att jag behöver all tid jag kan få för att bara pyssla om mig själv. Har vart så stressad över flytten & socialen osv.

Flytt:
Packar klart alla saker, köper mig en liten sportbag, åker ner till pappa, sen en helg till Josse i falkenberg, tillbaka till pappa, sen åker vi upp till mig.. lastar containern som jag ska beställa, sover någon natt hos mor sen tar jag & jojje flyget från sthlm och säger hejdå till sverige och bosätter oss på Island :)
Om ingen kör oss kommer resan bli såhär:
Tåg - Eskilstuna - Arlanda
Flyg - Arlanda - Keflavik
Buss - Keflavik - Reykjavik
Buss - Reykjavik - Torlaukshaufn (eller ngt sånt)
Båt - Torlaukshaufn - Vestmannaeyjar
Och hoppas att någon hämtar oss vid hamnen i Vestmannaeyjar för jag kommer nog INTE orka gå hem till "mitt" husefter den resan..

Island:
Ska hyra mitt mormors hus..
Skaffa mig ett jobb.. Skiter i vad bara jag klarar mig ekonomiskt.
Få en dagmamma till Jonathan.
Hoppas på att hans far vill umgås lite mer med honom.
Få mig själv att må bra på min hemmaort :)

Som jag sagt till alla så blir jag kvar där MINST 1år, jag har ju planerat att bo där i all framtid, men man vet aldrig med mig.. Men ska iaf börja med ett år så man hinner komma in i rutiner och annat. Sen är det ju svin dyrt att flytta, iaf för mig som är en liten fattiglapp xD

Ja ibland ångrar man att man inte gick i skolan, Då hade jag förmodligen redan tagit Studenten.. Jag blir ju helt gråtfärdig när jag kollar på studentbilder, det är ett av det viktigaste/underbaraste ögonblicken i ens liv & det har jag missat och kommer alldrig att få uppleva.. Är mycket besviken på mig själv att jag inte hade bättre vätt.. (vätt/vett, ingen aning) Jag suger på svensk stavning & helt enkelt på allmän svenska.. Min lärare i samhällskundskap på gymnasiet frågade mig om jag var dum i huvudet och jag borde gå i en sär klass & frågade hur jag lyckades få G i svenska :/ Men när jag gick på högstadiet så fick vi inte lära oss svåra ord.. Men det är väl inte så konstigt.. vi hade 3 svenska lärare under 7-9, en ny varje år.. Och det jag kommer ihåg var typ läsning & berättelser.. sen verb, substantiv och sån skit..
Men iaf, hade jag gått i skolan så hade jag inte haft min underbara son nu :) Så på ett sätt är jag mycket tacksam för mina val i livet.. För min son är det bästa jag har..

Ja, nu skrev jag ett onödigt långt inlägg igen, Usch.. jag hatar när jag gör såhär :P Så hejdå, ska packa ;)
Puss&Kram

Kommentarer
Namn: Alexandra

Jo jag sover med kuddar under fötterna , försöker ha dom uppe hela tiden men det hjälper inte så värst mycket :P

Men 41 dagar kvar nu , hoppas det inte blir värre haha :D

Kram

2008-09-27 @ 20:32:51
URL: http://onttonen.blogg.se/
Namn: Helle

Kikar in här oxå ;) jisses vilka stora ögon din son har :D mkt fina ;)

2008-09-27 @ 23:23:46
URL: http://heahog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0