Suck..

har vart påväg att skriva detta inlägg sen jag så alla kommentarer.. men har ej haft tid pga min son :P han älskar tangentbordet ^^, Anyway..
Ibland undrar jag varför vissa bryr sig om att jag ska flytta? Som Ippa, hon verkar ofta läsa min blogg, men varje gång hon kommeterar kommer det något "elakt", förstår ej varför du tycker min blogg är så intressant om du ämdå bara tycker att jag gör fel hela tiden? Men men, det är inte jag som slösar min tid så jag bryr mig väl inte egentligen..
Och förstår inte folk varför jag flyttar? Det med att jag fick jonathan var inte ett misstag, han är mitt lilla mirakel barn som jag älskar mer än allt annat! Visst, man kan bli trött på han.. men vilken mamma bli inte lite irriterad på sitt barn ibland ? Hade jag inte velat ha honom så hade jag gjort abort, men nu ville jag ha honom & jag trodde jag skulle klara mig ekonomiskt här i sverige, men det gör jag inte.. vi klarar oss PRECIS varje månad, men man kan aldrig köpa något nytt, varken kläder, nyttig/go mat eller ngt till lägenheten.. Räcker endast till blöjer, mat till lillen, cigg till mig & skräp mat (inte hämtmat asså) jo jag hade ju kunnat sluta röka, men visste ni att sluta röka är lika svårt som att sluta med heroin? Och vad gör folk när de slutar med heroin? jo de åker in på "avgiftning".. kan man åka in på avgiftning för att sluta röka? Nej.. och hade man de skulle jag ha tid för de ? Nej. Vill jag sluta röka? Ja & nej.. Kan jag sluta röka? Nej. Varför inte?/Har du försökt? Jag har försökt en gång när jag var barnledig och det är det värsta jag vart med om! Darrade, svettades, blev helt matt i kroppen, höll på att trilla ihop, grät & var irriterad.. Så är det bra om jag slutar när jag har en son att ta hand om helt själv? Nej det är de inte!
Och fattar inte folk att jag offrar jätte mycket för att jag och min son ska må bra ? Verkar inte som de. Min mamma, pappa & bror bor här i sverige, jag har underbara vänner.. jag flyttar ifrån dom! Det är SKIT svårt & jobbigt, jag försöker att inte tänka på de för då blir jag bara ledsen, jag menar jag ska bli faster nästa år.. och jag kommer inte finnas där då :( Jag hatar den tanken.. Och mitt livs stora kärlek bor i sverige.. jag kan få bli lycklig med honom igen.. men stannar jag ? Nej, för jag vet att min lycka kommer i andra hand. Jag gör detta för jonathan & mig.. Jag vill att vi ska få det ekonomiskt bättre, min lycka får komma med tiden..
Tror ni inte att det är skönt ibland att gå på socialen? jo det är de, hade man fått lite mer hade det vart toppen.. för det är skit jobbigt att ta hand om en unge och hade gärna gått hemma tills det blir lättare.. MEN jag ska åka till Island, gå upp på natten, mata lillen, sova lite till, gå upp för att göra både mig & jonathan iordning, ivög till dagmamma & sen jobbet.. jobba några timmar, komma hem duscha, hämta sonen, komma hem göra mat, städa och allt annat som behövs göra. natta lillen, varva ner själv & sen samma visa igen.. Tror ni att det är en ungmammas dröm att få de så? Nej, men jag måste.. För vi klarar oss inte.. Tror ni verkligen att detta är lätt för mig? Om ni tror det är ni helt pantade, detta är ett skit svårt & stort beslut jag har tagit.. Jag kommer få göra ALLT själv, ta hand om jonathan & tjäna in pengar.. Jag kommer bli helt slut, men måste hålla humöret uppe ändå, för jag har ett litet barn att tänka på. Visst ibland kommer väl J.s pappa ha honom, men då kommer man behöva storstäda, vila sig & roa sig.. För storstäda är lite svårt när man har en son som förler efter än vart man än går, jag får inte gå på toa ifred, kan inte ens gå ut till köket utan att han hänger efter.. alltid är han där.. sitter jag vid datan är han där och hänger och gnäller på mig.. sitter jag på golvet med honom och försöker leka så kryper han upp på mig och klänger..
Och ippa, du borde tänka dig lite för innan du skriver något.. Du vet väl att det finns abort? så hade jag inte velat ha honom så hade jag ju gjort de, men som jag sa innan så ville jag ha honom & bara för att inte jag o hans pappa var tillsammans när jag blev gravid (inte nu heller) så betyder inte de att han är mindre värd eller mindre älskad! Både jag och hans pappa älskar honom otroligt mycket!
Och tror du verkligen på fullaste allvar att man tänker såhär i stundens hetta "NEJ! Sätt på dig kondom NU!, tänk om jag skulle bli gravid hur skulle jag klara mig ekonomiskt??" jag tror ingen tänker så.. Jag själv trodde att jag var steril.. jag har velat ha barn sen jag började ha sex och har tänkt på det jätte länge.. Men sen när jag bodde på island så släppte jag tanken och roade mig, som man gör när man är ung & dum.. och ja, mitt i allt ihop när jag levde livet så råkade jag bli gravid, det var inget jag planerade.. jag fick en chock men jag blev ändå så lycklig, jag skulle få ett litet underbart barn, jag skapade ett barn tillsammans med någon.. ett mirakel kom till världen, fullt frisk, tio fingrar, tio tår, friska lungor & friskt hjärta.. ja han var perfekt.. liten söt nästa, små söta läppar & jätte stora fina blåa ögon.. Mitt älskade barn.. Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan honom & jag ångrar inte för en sekund att jag behäll honom, han är min lilla ängel & det bästa som någonsin hänt mig! Och jag kommer göra allt för att han ska få ha ett bra liv..
Att växa upp på island är faktiskt väldigt bra, finns många bra anledningar som jag inte orkar rabbla upp här... nu blev detta inlägget inte alls som jag hade tänkt mig, men jag vill bara att ni ska förstå att jag offrar så mycket för att vi ska få det bra, kan ni inte se de ?
Och krisen som är på island nu är inte så farligt för mig, det drabbar mest dom som har tagit lån och har skulder, och det har inte jag.. visst dom utländska varorna är dyrare, men det är bara handla smart & jag har det bra för jag har lärt mig leva snålt & det är något som vanliga islänningar inte är speciellt bra på, därför tar de detta så allvarligt.. Jo det är allvarligt, men det tänker inte på att köpa biligare mat och så vidare..
En sak till, jag hjälper också min älskade mormor med att flytta, hon erbjöd mig hennes hus, att hyra det asså.. Jag sa ja, jag gillar inte det speciellt mycket.. MEN jag vet att hon har inte råd att bo där.. så hon behöver någon som hyr det så hon kan betala sina skulder och så, så jag ställer upp.. jag kommer bo där tills hon har fått sålt det, även om jag inte gillar de, men att jag hjälper min mormor & att jag och jonathan har tak över huvudet är det viktigaste..
Men iaf, Jag är TRÖTT på era idiotiska kommentarer, har ni inget vettigt att säga så STICK! eller what ever, ni kan fortsätta tills den 9-10nov, för då byter jag blogg och den har inte ni ;)
Ne det var allt för mig.. Jag är skit trött så ska fixa iordning en välling sen gå och sova.
Godnatt!

Kommentarer
Namn: Fia

Jag tycker du gör rätt i som du följer ditt hjärta.

Lycka till på Island! Där verkar vara så fin natur så J får ett fint ställe att växa upp på!

Vi ska hälsa på älsklingens släktingar nästa sommar och jag längtar såå..

2008-10-24 @ 23:37:35
URL: http://annsofieakesson.blogg.se/
Namn: F R I D A - Philips mamma

Mohahaaa.. Jag har din andra blogg ;P

Älskar dig vännen!

2008-10-25 @ 12:42:35
URL: http://fridadrotz.blogg.se/
Namn: Ippa

HAHAHAHA. Jag tycker din blogg är fett intressant för du är så jävla NAIV. du är så naiv så att det är en fröjd och läsa din blogg. Den påminner mig så mycket om när jag var typ 13. Asså har du något fel i hjärnan? Många växer upp, men du.. du kommer nog aldrig göra det. sen att din son "har söt näsa, är perfekt" blablabla. Tror du inte jag också fattar att du tycker det? Det har inte ens med saken att göra. Det handlar om att han inte får en värdig uppväxt. Blir så jävla förbannad ärligt talat. hur gammal är du egentligen?!

2008-10-25 @ 13:46:39
URL: http://ippaa.webblogg.se/
Namn: Ippa

och ja, jag tänker faktiskt så i stundens hetta för jag är NITTON och inte TRETTON som du verkar vara i huvudet! Sen att det är jobbigt blablabla och att "han klänger på dig", va fan trodde du egentligen? Trodde du att du skulle föda ut en liten leksak som du kan ha tid med när DU vill?! Nej men ärligt talat, tur att du flyttar härifrån faktiskt så slipper du vara en last för vårt samhälle.

2008-10-25 @ 13:54:33
URL: http://ippaa.webblogg.se/
Namn: Marina

Sesse, du är så otroligt stark tjej. Jag känner nog ingen som kan lämna allt och bara flytta till ett annat land.

Jag beunderar dig verkligen (:

2008-10-25 @ 14:08:50
URL: http://qute.blogg.se/
Namn: Amy

Det är bra att du följer ditt hjärta, även om det känns tungt.

Vad jag funderar på är om du verkligen kommer ha det bättre ekonomiskt på island. Med tanke på hur det påverkats av finaskrisen. Läste om en familj där mannen var tvungen att ha 3 jobb nu för att ens klara av hyran som dubblerats.

Vad har du tänkt söka för jobb när du väl är där?

2008-10-25 @ 16:42:21
Namn: Jannike, Olivers mamma

jag har suttit e stund å kolalt igenom dion blogg nu. fan va folk verkar vara på dej :S bry dej inte om dom sesse. fan folk är ju helt cp.

du är bra. både som människa och mamma, dom som inte ser det kan ju sticka och dra nånannanstans.



du är bra!

2008-10-30 @ 19:15:18
URL: http://ankidahlstrom.blogg.se/
Namn: xonx

Bra blogg :)

Besök gärna min fotoblogg.

Följ den gärna också på bloggkoll.se



Xonx

2008-10-30 @ 19:20:52
URL: http://xonx.blogg.se/
Namn: Anonym

Hejhopp! Ha en trevlig kväll! :)

2008-10-30 @ 19:24:25
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0