Övervikt/fetma!

Asså jag fattar inte!
Sitter och kollar på ett program på trean.. Världens fetaste man 2006, hur kunde han tilllåta sig själv att blir så fet?! Han borde ju gjort något innan, okej han blev sängliggande efter en operation.. men innan allt det hände, innan den där vätske mojsen på låret... varför gjorde han inget då?!

Det är nog fan en sak som det borde finnas gräns på.. hur mkt man FÅR väga, jag vet det låter hemskt.. men ärligt talat, det är inte alls bra att bli så fet.
Jag har inget emot överviktiga eller dom som är enorma, men när dom bli sängliggandes borde dom skylla sig själva! Att det inte gjorde något tidigare..
Ingen människa mår bra av att bli så stor..

Att va tjock är inget fel på alls, vissa gillar de, vissa inte & vissa orkar inte göra något åt de.. som jag, jag vill gå ner de lilla jag har, men jag är för lat..

Jag hoppas inte att någon tar åt sig av det jag skrivit, för jag har inget emot överviktiga.. Bättre det än ett benrangel.. Men blir bara så arg på folk som blir sängliggandes, skulle ALDRIG tillåta mig själv att bli sängliggandes pga att jag ätit för mkt och låta ngn annan ta hand om mina sysslor och mig själv..

Men jag beundrar honom ändå på ett sätt, för han ler, han tror på sig själv.. Och det kallar jag starkt!
& jag hoppas han kan gå till Altaret en vacker dag.

Kommentarer
Namn: Ingalill Cederlund

Jag håller med dig, se min blogg http://sveashalsofik.blogspot.com/ och hemsida www.sveashalsofik.se

hälsningar Ingalill Cederlund

2008-10-02 @ 05:34:24
URL: http://www.sveashalsofik.se
Namn: lisa

jag satt o sa de till min pojkvän igår när vi kolla på samma program! Han hade ju vägt 600 kg en gång :s han måste ju märkt LÅNGT innan de att de går åt fel håll.. att nåt är jävligt fel. typ när han nåt 150 kg eller något. och sen störde jag mig på att hans mamma sa "ibland fuskar han och äter de och de fastän jag inte tycker om de".. Men vafan.. de e ju hon som servar han med mat?! Han är ju sängliggandes.. ifall hon vägrar ge han fet mat så har han ju inget val.. han måste ju följa dieten. suck

2008-10-02 @ 10:19:08
URL: http://bangxbang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0