Hos Mamma.

Godmorgon.
ggick upp vid kvart över sex idag, då vaknade jonathan och ville absolut inte somna om :P Men nu sover han igen, var väldigt trött. Ätit både gröt & välling =)
Nu bor jag hos mamma till den 8november, då åker man till arlanda och hoppar på flyget till Island. Känns riktigt jobbigt & jag blir bara mer och mer nervös. för jag vet att jag kommer vara helt slut i början, asså när man börjat jobba.. Kommer inte bli lätt att vara ensamstående, jobba & så.. Men det löser sig =) när jonathan är hos sin pappa så får man som sagt vila!
Idag har vi tvätten sen ska vi också börja städa hemma hos mig, hoppas bara att Markku kan ha jonathan så inte han behöver vara i den tomma tråkiga lägenheten + att vi inte behöver ha honom vid våra fötter, går mycket snabbare om det bara är jag o mamma och inte jonathan också :P Alla som har barn som vart både mammig & mormig vet att det kan ta tid att få saker gjort när ens barn hänger i kläderna på en helatiden..
Anyway, vill tacka J,j & L för dom underbart snälla kommentarerna, blev jätte glad att få höra det :D & Lina, jag önskar dig all lycka till med din bebis och hoppas att du inte får FD eller ngt sånt jobbigt för de fick jag.. Och jag hoppas inte heller att vi kommer glida ännu mer isär pga min flytt, saknar pratstunderna med dig <3
Ne nu ska jag hitta på ngt att göra, ta mig en dusch kanske? Jo det blir nog så, var ju för trött för att duscha igår. däcka direkt när jag la mig i sängen..
Var ju bara vakna, börja packa, sen bära ner allt & då kom lastbilen, sen packa in i den, direkt efter det gick man til affären sen åkte man till coop och köpte en resesäng.. efter det så kom man hem till mamma och då började man göra iordning mat. Fläskfilé, vitlöksostsås, pasta & klyftpotatis.. när man hade ätit så var klockan runt sju och då var det bara slappa, kom isäng vid halv elva. var ju bara tvungen att kolla på greys igår :)
Ajja, nu ska jag sluta skriva :P Ha det bra.
Puss&Kram

Kommentarer
Namn: Josefin

Nu vet jag inte vilket liv du har levt, men som jag har uppfattat det så har det inte alltid varit en dans på rosor. Du ska veta att du kan bli precis allt du vill! Du ska aldrig tappa hoppet eller orken. Har själv levt ett liv, varit mobbad, har mobbat, varit deprimerad så många gånger att jag tappat räkningen och varit en solklar självmordskandidat. Ett liv med mycket fest, flytt från problemen genom att ha flyttat långt hemifrån och hela karusellen. En historia jag delar med många. Nu har jag ju inget barn att ta hand om, men oavsett om man har det eller ej så har vi alla möjligheter att nå de mål vi sätter upp. För att göra en lång historia kort så var jag väldigt deprimerad för tre år sedan, såpass att jag en dag försökte ta mitt liv. En dag orkade jag bara inte, jag ville inte fortsätta gå mot döden så jag tog mitt och flyttade. Jag lämnade Boråstrakterna och flydde till Umeå, började läsa vid universitetet och ja.. nådde alla mål jag aldrig trott jag skulle nå. Jag är så lycklig idag, och det kunde jag aldrig tro för tre år sedan. Jag tror på dig, även om jag inte känner dig, jag tror på en strålande framtid för dig och din son. Lär dig bara se ditt eget värde. Kram.

2008-10-30 @ 14:41:52
URL: http://skalbaggeskal.blogg.se/
Namn: Marianne

Hejsan! Ramlade in på din blogg i somras när jag var höggravid och har nu när sonen är 4 månader fått tid att läsa den. Hur har det gått på Island? Jag undrar och nu är det ju december? Hoppas det har gått bra, annars kan man ju ändra sig och komma hem. Han är bra söt din lille son. =)

2008-12-13 @ 23:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0