Bilddagboken..

Anna Carlström 18:okt, 18:29
inte för att vara elak.. men du vet om att det pågår en stor lågkonjuktur runt om i hela världen? Island har drabbats mest och island kommer snart inte ens att finnas, det kommer att tillhöra ryssland. det finns inga jobb kvar, och om det finns det så är det riktigt få. Sverige är ett utav de star´kaste länderna och jag förstår inte vad fan du ska göra i island, det kommer trolgien inte bli bättre... menmen.. Lycka till ändå..

                       Svar: Jo jag vet faktiskt om detta.. Men jag kommer må bättre och jonathan kommer få umgås med sin pappa. Umgänget är det viktigaste tycker jag! Sen om inte jag har pengar så kommer Js pappa försörja honom och jag kommer få fisk av folk. Det finns jobb inom fiske eftersom att det är de som dom kommer att öka på.. Förmodligen kommer alla polaker sticka hem nu, redan många har gjort de och då finns det mer jobb, jag kommer inte bo på själva island utan jag kommer bo på en liten ö utanför.. om du inte visste så har detta hänt förut med island och världen.. men just nu ber island om lån hos ryssland, blir saker och ting värre så kommer de säkert tillhöra ryssland.. Men sure fine with me, jag kommer ändå bli rysk medborgare i vilket fall som helst då.. varför inte bo på sin hemmaort? jag tycker inte det är bättre av mig att stanna kvar här i sverige och må skit pga att jag inte har ett piss att göra, kan knappt försörja min son & att han inte får träffa sin pappa. Tror du inte att mina föräldrar redan har pratat med mig om detta? Jag ska FÖRSÖKA! verkar som folk är otroligt fega i världen, ingen vågar göra ett skit för att det är risigt.. men jag gör det, jag flyttar.. det kommer vara tufft, men en dag blir det bätte, kanske inte efter 6mån, men kanske efter 2-3år. behöver inget lycka till.. men tack för "omtanken"

Kommentarer
Namn: Johanna

Bry dig inte om folk som kommenterar så. Du gör ditt egna val i ditt liv :) Huvudsaken du & din son mår bra! Kram

2008-10-21 @ 14:23:01
URL: http://johannavk.blogg.se/
Namn: Kornelia

Tror nog att vi vet lite bättre om hur allt är på Island än nån svensk. Finns ju gott om jobb på fiskfabrikerna så det är lugnt för din del :) Tänk inte på vad folk säger, låt dom inte skrämma upp dig i onödan.

Vill bara säga att det va inte illa menat att skriva "svensk" bara det att vi är Islänningar och vet hur det är på Island nu.

2008-10-21 @ 14:59:46
URL: http://honeypearl.blogg.se/
Namn: thelma

hahahaha dt va rätt länge sen jag skrattade så hehe..

haha Island kommer inte att finnas hahaha tillhöra Ryssland heheh...

ta dt lungt dt finns jobb på fiskefabrikerna :) och andra jobb också.. hlakka til að fá ykkur :)

2008-10-22 @ 15:27:46
Namn: Jannike, Olivers mamma

du vet vad som är bäst för både dej å din son! :) det är jag helt övertygad om sesse ! jag och olli önskar er båda all lycka!:)

2008-10-22 @ 16:38:42
URL: http://ankidahlstrom.blogg.se/
Namn: Ippa

Varför skulle du kunna försörja din son på Island om du inte kan göra det i Sverige? Sverige har ett mycket bättre socialt skyddsnät, så om du inte kan försörja er i Sverige så är inte risken särskilt stor att du kan göra det på Island. Sen den ekonomiska biten borde du tänkt på innan du pippade utan preventivmedel. That's it.

2008-10-22 @ 18:22:35
URL: http://ippaa.webblogg.se/
Namn: Tjejen från Island!

Till tjejen som skriver för mycke!

Har man inte varit på Island så ska man inte prata!

På Island finns det ALLTID jobb!

2008-10-22 @ 22:34:19
Namn: Tjejen från Island!

Ang Ippa´s kommentar!

På Island har man större chans att få jobb än vad man har i Sverige. Så jo det är lättare att få en inkomst där. Jag tycker att det är bättre att ta ett beslut där man väljer ett arbete framför att förlita sig på ett "socialt skyddsnät".

Tycker att det är konstigt att så många som inte ens satt sin fot på Island verkar veta så mycket om hur man lever och klarar sig där.

2008-10-22 @ 22:40:24
Namn: Mary-Jane

Så du, Anna Carlström tänker inte mycket längre än så? Jag tycker Sesselja gör rätt i att flytta till Island, och hon har säkert fler anledningar än vad jag kan nämna; Sesselja och hennes son kommer må bättre,som sagt kommer Jonathan få träffa sin pappa och växa upp i närheten av honom och sin släkt. Han kommer lära sig sitt modersmål utantill tidigt och han kommer få träffa sin mammas vänner och så småningom deras barn. Sesselja känner många på island och därför kommer det finnas mer folk för honom att lära känna. Islands ligger ekonomiskt riktigt risigt till, men vi islänningar jämfört med svenskar samarbetar mycket mer när det gäller pengar och mat. Sesselja kommer hjälpa min och hennes mormor och andra släktingar endast genom att vara där och ta ett enkelt jobb på tx. fiskfabrik. Hon tänker på både sig själv och hennes son OCH sina släktingar , vilket jag tkr är mycket fint och omtänksamt av henne. Det finns så mycket mer än pengar därute , men det verkar inte du ha fått uppleva.

2008-10-22 @ 23:13:33
Namn: Mary-Jane

IPPA, DU TALAR I DUBBEL TUNGA.



Namn: Ippa

(....) den ekonomiska biten borde du tänkt på innan du pippade utan preventivmedel. That's it.



Taget från ippa’s hemsida under ippas philosophy’s.



Så kommer det givetvis kommentarer som - "Varför använder du inte kondom då?". Eh... har ni någonsin varit ung och dum (inte nödvändigtvis ung, alla människor gör misstag oavsett ålder)?

Alla som någonsin haft sex (och gillat det) vet att i stundens hetta är inte kondomen det första man tänker på - utan personen man ligger med och vad som ska hända här näst. Det är inte alltid förnuftet visar sig när det borde göra det alltså.



Jonathan är underbar , och Sesselja är en underbar mamma. Han är ett mirakel, och inget misstag. <3



2008-10-22 @ 23:22:40
Namn: Kornelia

Vissa kommentarer är ju skrattretande :D

Det Sesse gör är väldigt starkt av henne, hon tar sina egna beslut som är bra både för henne och hennes lilla son. Att hon gör det är pga att Jonathans pappa bor där och för att där kan hon få jobb. SÖker hon jobb här tittar dom på henne och sen blir det nej och ni kanske undrar varför? Jo för att hon är ensamstående mamma, med ett litet barn som kan bli sjuktt och då är det bara hon som kan ta vård av barn och det vill ingen arbetsgivare.

Hon är trött på att få det hon får från soc... det lilla hon ska försöka att försörja sig med och den summan är löjlig inget man kan leva på länge. Hon vill ha jobb och det NU!

Att den där Ippa kan med att skriva sånt där det fattar jag inte. En liten plutt blev född och det är en helt underbar liten kille, min lilla dotterson <3 det är klart att man kan alltid säga sånt efteråt men det hände och Sesse tog ett bra beslut att behålla det lilla livet :) Så jag hoppas verkligen att du ser till att sköta ditt Ippa.

Önskar det fanns fler så starka tjejer som Sesse är, du har absolut ingen aning om hur hon är eller vad hon har fått gå igenom.

Mvh.

Sesses stolta mamma!!

2008-10-22 @ 23:57:45
URL: http://honeypearl.blogg.se/
Namn: F R I D A - Philips mamma

Men varför orkar folk ens bry sig? Hon ska flytta så är det bara och ingenting i världen kan stoppa henne.

Jag önskar att jag kunde stoppa henne men nu har hon valt att flytta, så då får hon det. Jag kommer sakna henne till tusen, men det finns inget jag kan göra åt det.




Så sluta med era idiotiska kommenterar. Hon ska flytta. Varför bryr ni er ens? Det handlar ju knappast inte om att ni ska flytta?

2008-10-23 @ 08:13:31
URL: http://fridadrotz.blogg.se/
Namn: en sån där "ung mamma"

folk har alltid så jävla lustiga åsikter om fan allt. Jag hoppas att ni trivs på Island och jag tror verkligen att du tar rätt beslut, viktigast av allt är att ni mår bra! :)

2008-10-23 @ 19:44:52
URL: http://metrobloggen.se/luddesmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0