Trött

Godmorgon..
Är så förbannat jävla trött!
Jonathan har börjat vakna var fjärde timma :'( Så inatt vad jag uppe till två, sen vakna vid fyra, sen halv åtta.. Och det tar ju alltid en stund att somna om.. så är skit trött! Ska testa börja ge honom kvällsvälling.. Skiter i vad det står förmånad.. han har ju fått burkmat för 4månaders bebisar men han är hur bra som helst i magen.. ORka dalta efter sveriges jävla mojs.. Ska se hur han blir av det iaf.. & funkar det med hans sömn & Magen så ska jag börja med de .. Just nu sitter han i mitt knä och kollar på när jag skriver.. Jätte intressant tycker han.. MTV blev ju uttråkande tyckte han :P
Anyway.. Var i sthlm i helgen och det var hur mysigt och kul som helst :D Görs gärna om kan jag lova :) & kommer gärna utan jonathan nån helg också.. kommer ju veta på island hur det är att vara utan sin son en hel helg.. När jag kom hem igen så var allt städat och fint :D Men det blir stökigt lika fort.. :S I tisdags så hade jag tvätten från 4-10 (kväll) Mamma passa jonathan från 3-8 :) Tack mamma <3
Sen igår så var jag först på BVC kl10 jonathan var nu 63cm & 5920gram :D Stor kille! Han fick sprutan också, det gick hur bra som helst :D GNällde lite när hon spruta in mojset men annars ok :D Duktig kille :) Sen blev det en kort promenad med Sara & sen till BVC igen.. skulle på babymassage.. gick hur bra som helst :D Sen kom jag hem tog det lite lugnt en kort stund sen satte jag igång med stäningen :P
Diska, damma, plocka undan, damsög, skura & hängde upp lite tavlor.. Så n u är det rent och fint igen :D Ska fortsätta dock.. Mitt rum & Gäst rummet.. Sen ska jag kolla med mor och hon vill hämta mig och köra mig till Hemköp eller ngt, måste panta alla mina burkar och flaskor, sen behöver jag hjälp med att slänga allt skräp..

Idag är det bara en vekca kvar tills jonathan får träffa sin pappa :) Och jag med för den delen. Ska bli kul & helt underbart att se hur han är mot jonathan.. Tyvär så ska hans tjej vara med.. USCH! Nån 16åring.. säkert nån liten irriterande fjortis! Jonathans farfar ska nog hämta oss på flygplatsen :D För hans pappa kunde nog inte få ledigt.. Har inte fått någon riktigt svar, men tror de blir så..
Ne nu börjar jonathan bli gnällig. Så ska sluta skriva. Ha det bra. Puss&Kram

Kommentarer
Namn: Marie , Williams Mamma!

du vet om att man inte får ge dom välling förän 6 månader? för deras magar klarar inte av att smälta det på samma sätt som en 6 månaders gör?

2008-05-08 @ 09:18:39
URL: http://mzetterblad.blogg.se
Namn: Kornelia

Tycker det är lite konstigt att barnen i sverige inte klarar av samma som barnen på island, undrar varför? Men iaf så är Jonathan islänsk så han ska nog klara av det :) På island har man börjat ge barnen riktig mat vid 6 månaders ålder...kanske därför dom är friskare där en här.....vem vet?
Iaf så tycker jag det är helt rätt av Sesse att börja ge han lite välling...är han hungrig så är han hungrig och inte bra att pula i dom för mycket ersättning....då får man helt enkelt prova något annat.
Det står ju oxå att man ska inte ge dom burkmat innan dom blir 4 månader men det klarar han av galant:D

2008-05-08 @ 11:27:36
URL: http://honeypearl.blogg.se
Namn: Anonym

Men vi ger också våra barn riktig mat vid sex månaders ålder, men jonathan är inte sex månader, jag hoppas att jonathan får riktigt ont i magen, så att ni ångrar er rejält. Det står inte sex månader på förpackningarna bara för att, det finns faktiskt ett skäl. Sen så är väl ni islänningar konstiga också, vem vet..?

Genom att ge han välling tidigare än sex månader ökar du risken att han kommer utveckla en glutenintollerans. Du kommer få rejält med skäll utav bvc, och det kan du fanimig ha också.

2008-05-08 @ 11:56:02
Namn: Amanda

Måste Jonathans pappas nya flickvän vara med då? Tycker det verkar lite onödigt...

2008-05-08 @ 13:55:48
Namn: Kornelia

LOL till anonym!!
Herregud va du kan va taskig att önska ett litet barn ont i magen!!! FY PÅ DIG!!
Det som står på förpackningen är en rekommendation inte DU MÅSTE
eller DU FÅR INTE!! Alla barn är olika och det räcker inte för han att få bara ersättning och att bvc skulle skälla ut
henne ja det får dom göra (tror inte dom gör det eftersom han inte går upp tillräckligt med tanke på hur han växer) men det är ju hennes barn, inte deras.
Och om nu välling är så dåligt att man kan utveckla glutenintollerans (vad jag anser efter vad du har skrivit) då är det väl lite konstigt att alla mammor i sverige ger sina barn det. Vi islänningar är inte konstiga vi är friska!!
Fundera lite varför det finns sååå många barn här i sverige som har allergi mot det ena och det andra, varför är barnen här förskylda stup i kvart, varför är det så tro? Jag vill mena att det är för att barnen här inte får i sig tillräckligt med MAT vanlig MAT. Vitaminer och mineraler + selen som är väldigt viktigt för kroppen och det finns i fisk.
Men men nu ska jag sluta skriva här för det är ju inte min blogg:P va tvungen att skriva lite till ;) och du anonym varför vågar du inte skriva ditt namn? Vågar du inte stå för vad du säger?

2008-05-08 @ 15:02:25
URL: http://honeypearl.blogg.se
Namn: Anonym

Man kan faktiskt göra ersättning tjockare så finns de oxå baby semp 1 & 2 om de inte duger finns de Nan 1,2 & 3 nu med som man kan ge barnen upp mot 6 månader. Kan bara säga att man ska aldrig ge upp med att prova sig fram med exempel göra ersättningen lite tjockare!! Vällingen kan dem faktiskt få ont i magen av de kan jag lova & de handlar inte om att vara taskig utan ren fakta!! De med burmaten ska man absolut inte börja med tidigare för dem kan väldigt ont i sina små magar, du kan ju kolla en extra gång på burkarna va de står egentligen!!

2008-05-08 @ 21:09:48
Namn: emelie

ursch vad jobbigt att flickvännen ska vara med :S Varför ska hon det :S ?? Det hade jag vägrat.. örk.

2008-05-08 @ 21:37:24
URL: http://onlyems.blogg.se
Namn: Sesse - Till anonym

Jag har läst vad det står & han har då inte fått ont i magen, han är lika dan som han var förutom att han är lite piggare & lite mättare.. Men har du inte sett det att 2 är från fyra månader? Jag provar mig fram & jag sa att jag skulle PRÖVA KVÄLLS välling och se hur han blir.. Får han ont så självklart fortsätter jag inte med det. men jag vet en som gav sin son från 4veckor (hon trodde det var fyra veckor och inte fyra månader) och hennes barn vart bra! Så här i sverige är det bara en jävla massa skit snack & daltande hit och dit & det är inte bra och blablabla.. Har du inte sett Plötslig spärdbarn broschyren? "det får man inte gör, och inte det och inte det" Jävla massa bullshit.. dom vet ingenting verkar de som de säger bara de dom TROR! Och alla barn är inte lika dana.. vissa mognar fortare än andra.. Man ska ju inte låta de sova på magen för då dör dom... Det är BULLSHIT! Jonathan har sovit på mage sen han var tre veckor och han lever då fortfarande! Och jag röker och han lever, han har inte fått nån allvarlig asma osv osv.. Låt mig sköta mitt! Det är mitt barn & inte ditt! Jag gör vad jag tycker känns bäst & jag kan se vad som är bäst för honom! Och det där med 6mån, vadå som om magen mognar direkt på dagen, samma med fyra mån.. Det är för fan skrattretande! Folk väntar tills deras unge fyllt ett visst antal månader och samma dag som de blir de springer det till affären och köper något. Som om de spelar någon roll om det är på dagen eller inte.. LMFAO säger jag bara!

2008-05-08 @ 22:51:37
URL: http://soulstone.blogg.se
Namn: Anonym

ärligt, du kan för fan inte ge han mat å välling från 6 månader när han är 3 månader ! det finns en anledning till varför det står 6 månader och inte 3 ! Kom inte och säg att det är bullshit, vad vet du ? Är du en expert för att du precis blivit mamma, första gångs mamma dessutom ?! Tycker bara synd om din unge som riskerar att bli sjuk tack vara dig
. Men då kanske du lär dig !

2008-05-08 @ 23:02:45
Namn: Anonym

Ingen som sagt att du behöver börja med 2:an nu utan en rekomendation du kan bara göra 1:a ersättningen tjockare & jag lovar dig jag vet att 2:an e från 4 månader eftersom jag sj har barn!! Sedan att vissa mognar fortare javisst de gör en del men inte från 3 mån till 6 månaders välling iaf *asg*. Tänk lite längre än va näsan räcker!! Klart att dem inte behöver få ont i magen men kan bara säga att de är med fibrer i vällingen än ersättningen men prova du dig fra & lycka till när du ska säga de till Bvc!!

2008-05-09 @ 06:53:03
Namn: Monica

Jag håller med Amanda och Emelie, förstår inte varför hans nya flickvän skall vara med.

Dessutom är det ju DITT barn och DU vet bäst hur du skall ta hand om honom och ingen annan. Förstår inte dessa påhåpp hela tiden...

2008-05-09 @ 13:12:00
URL: http://mollyx.blogg.se
Namn: Anonym

Varför inte prova först att GÖRA ersättningen lite tjockare...? Tycker inte alls det var en dum ide...
SEN om han inte blir mättare av det kan man ju kanske testa lite "tjockare" ersättning (dvs den som är nr 2 osv.) Inte behöver man hoppa över flera sorter direkt :) ?
Skriver med all välmening. Sen vad gäller burkmat, jag förstår smakportioner i den åldern.

2008-05-09 @ 17:16:43
Namn: mezzie

Jag tycker du ska testa 2:an :-) Jag fick rådet att börja blanda både 1&2 igår på BVC. Eftersom han verkar inte vara mätt tillräckligt länge på 1:an.. Men som hon sa några veckor från och till(det är ju från 4 månader och han är 3 månader och snart 1 vecka gammal)Och min dotter började med runt 3 månaders åldern med tvåa så eftersom min bvc sköterska sa till mig det så borde det väl inte vara nån vidare fara att gå upp till 2:an...
Men sen gör du som du själv vill,och ingen ska säga åt dej vad du ska och inte ska göra,du känner ditt barn bäst!
Men man kan ge råd och tips :-)
Hoppas det löser sig med hans ätande ialf!
Och hoppas ni får det super på Island med :-)
Ha en trevlig kväll!

2008-05-09 @ 21:31:43
URL: http://motherhood.blogg.se
Namn: emelie

okej, mjo man kan ju förstå honom oxå. Så är det med melvins pappa oxå, han vill visa honom för sin tjej men vi kompromissat. Att första gången vi hälsar på slipper vi det.. å det räcker för mig så länge. orka tjafs i onödan ? .. :)

2008-05-09 @ 22:44:44
URL: http://onlyems.blogg.se
Namn: emelie

så, har addat ;) raderar dock din kommentar så ingen snor din msn .

2008-05-10 @ 10:16:11
URL: http://onlyems.blogg.se
Namn: Alexandra

Det där med vällingen är nog olika från barn till barn , vissa klarar av det vissa inte , bara att testa sig fram ju.
Sen det där med att j´s pappas nya ska vara med tycker jag faktiskt är en bra ide, ni har inget som helst ihop mer än en son , så varför ska det spela roll , om de har något seriöst ihop kommer även hon finnas i din sons liv & att utesluta för sina egna känslor är fel .

2008-05-14 @ 13:56:41
URL: http://www.onttonen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0