Island

Hejsan!
Nu ar man framme pa island :) Det ar hur kul som helst har och funderat stort pa att flytta hit.. Visst det ar skittrakigt att lamna mamma, pappa, bror, alexandra, eva, markku & vanner.. Menan sa lange trivs jag bra har & ska se hur det blir manaden ut..
för det första sa far jag mer pengar har att leva pa, för det andra sa vet jag vart jag har min son (pa denna lilla ön, sa ar inte sa svart att hitta honom) för det tredje sa tycker jag att det ar battre att uppfostra ett barn har.. blir inte sanna mesar som de i sverige.. (förlat till mina svenska kompisar men talar bara sanning)
Men men inte detta som jag skulle prata om..

Resan gick hur bra som helst :) akte hemifran vid halv nio, var pa arlanda vid halv tolv.. checkade in och sa sen gick jag, jonathan & boman till ett matstalle inne pa arlanda och kaka.. nar boman var ivag och satte i mer mynt till bilen sa la jag ett tacke pa bordet och sen jonathan pa magen dar.. och han somnade som en stock.. folk som gick förbi glodde som fan & skratta & log ;D sen gick vi till incheningen och där fick jag säga hejdå till boman.. han som skulle  ta passen och de fick ta det själv ur väskan :P sen sprang jag igen skiten där och fick stanna två ggr för att be ngn ge jonathan nappen :P hade jonathan pa ena armen, två väskor på andra + hans täcke & min jacka :P Svettet bara rann :P Yscha mig! Men iaf, väl inne på flyget gav jag jonathan mat.. han sov sen en liten stund & när vi skulle landa tänkte jag ge han mat så han inte skulle få lock i öronen men det ville han dinte.. han bara skratta & tjöta som bara den :P Sen när vi kom ut så träffade vi jonathans farfar.. sen åkte vi vidare och träffade farfarns två systrar sen åkte vi till båten.. sov under hela resan i båten ungefär.. sen kom vi hem till Jonathans pappa & herrejesus vilket leende :D Det känns skit konstigt att jonathan har en pappa.. har på ngt sätt kännts som om man är ensam med detta :S men det är man ju självklart inte.. Anyway.. sen körde han hem oss & medans jag fick iordning på lite grejjor så nattade han jonathan :)

Första dagen på ön: vaknade gav jonathan mat, gjorde mig iordning, drog ner till mitt gammla jobb (Pizza 67), satt där och tjöta med folk, gjorde en pizza till mig (jag kan fortfarande :D fast det ar vitlöksbröd :P), sen gickjag till affären, sen till Marta.. var dår ett tag, fick mat och så.. sen gick jag och bobo ut.. jag gick till jonathans pappa och hälsade på lite så de fick träffas.. Jonathan fick ett halsband med ett guld kors av hans Farbror :) jätte fint är de.. (jo han hade också fått lite kl¨der av hans farfars syster) Sen gick jag till pizza och tjöta lite med annat folk &  träffa bobo. sen hade jag gölje med honom till drivandi.. (en pub) & sen gick jag hem.. väl hemma så somnade jonathan på min mage för första gången sen han var nyfödd typ :) Jätte mysigt.. gick iaf upp och la honom efter en stund, sen somnadejag på soffan sen gick jag upp när mormor väckte mig :P

nu ligger jonathan på golvet jämte mig och sprattlar som en galning :P tror han ska sova liten stund.. eller iaf förska få honom att sova :P men han är ensvis :P
Ska lägga upp lite bilder nu på bilddagboken. kolla där :)

http://soulstone.bilddagboken.se

Ha det så bra. Puss&Kram:)


Kommentarer
Namn: Kornelia

Helt underbart att allt gick så bra som det gjorde och att nu har dom fått träffas:)
Hoppas ni kommer att ha en underbar tid där.
Hälsa alla från mig.
Älskar er, puss och kram.

2008-05-17 @ 12:09:18
URL: http://honeypearl.blogg.se
Namn: Alexandra

Kul att det gått bra :)

2008-05-17 @ 14:10:25
URL: http://www.onttonen.blogg.se
Namn: Anna

Hej! Har följt din blogg ett tag. Halkade in på den av en slump. Ville bara säga att jag tycker du verkar vara en så fin mamma, bry dig inte om alla besserwisser-kommentarer du får då och då!

2008-05-18 @ 18:34:17
Namn: Mira

Hej o härligt att läsa från er! :)

Kollade in bilderna i din bilddagbok precis...underbart!
Hoppas ni får en fin fortsättning där...

KRAM MIRA *med resfeber...inatt bär det av!*

2008-05-19 @ 11:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0