Helt slut.

Jag är helt slut, vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska göra för att överleva.
Vad behöver jag göra för att allt ska bli bra? Jonathan är nu 4mån & ingenting har blivit bättre, bara värre och värre, nej jag säger inte att det är han som gör det värre. Ska jag bo här så jonathan får va med sin pappa? Eller ska jag vara i sverige & kanske försöka reda upp mitt eget liv? Inte fly från det som jag alltid gör.
Jag vet inte vad som är bäst för Jonathan nu, för flyttar vi hit kan vi kanske inte åka hem igen om det inte funkar här, hans pappa kan då stoppa oss.. & då blir jag illa tvungen att bo kvar här och må dåligt (om jag gör det av att bo här) eller så får jag lämna jonathan här hos sin pappa och åka hem själv. och det vill jag ju inte göra, för jag älskar min son och vill ha honom nära mig. Vill inte att han ska bo hos någon annan än mig, okej sin pappa ibland. Varför ska allt vara så krånligt? var jag tvungen att flytta tillbaka till Sverige när jag blev gravid? Då hade jag förmodligen inte haft dom här bekymmerna :S Ska förmodligen nu iaf åka hem till sverige, få en tvåa och sen får jag se hur allt blir, jonathan blir döpt i sverige för har inte tid med det nu.. & ja, han ska nog hinna bli ett år i sverige med, vi får helt enkelt se hur hans pappa reagerar när jag helt plötsligt ångrat mig..
Men jag tänker inte bo här och vara ovänn med honom och han tar jonthan ifrån mig, det kan han glömma. Ska jag bo här så får jag och han försöka vara vänner och han ska våga träffa mig & diskutera saker & ting..
Men men, måste göra mig iordning, klockan är fyra och jag ska ner till bageriet & sånt.
Ha det fint, Puss&Kram


Kommentarer
Namn: Marie , Williams Mamma!

Du har väl ensam vårdnad? Då kan han inte göra ett piss!

2008-06-10 @ 17:57:18
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Namn: Marina

Jag tycker att du ska bo i Sverige. Skaffa en "ny" pappa till Jonathan. För om du och hans pappa inte kan vara sams och om man fortfarande beter sig så som han gör nu gör ni ju bara det svårare för lillplutten.

Kanske kan ni flytta till Island när han har blivit lite äldre, men inte nu.

och glöm inte. Om ni nu bestämmer er att bo i Sverige, får du göra så att han kan träffa sin pappa lite då och då. För annars kommer han att bli skit sur på dig när han blir större..



Lycka till!

2008-06-10 @ 19:58:14
URL: http://qute.blogg.se/
Namn: Lovisa

Hoppas att allt löser sig! Jag tycker att du ska flytta tillbaka till Sverige och se hur allt känns efter ett tag. Reda upp saker med ditt liv som du säger.

Hoppas verkligen att allt blir bra för dig och din son.

Kramar Lovisa

2008-06-10 @ 23:00:02
Namn: Alexandra

Jag tycker du ska stanna i Sverige , lämna island & må bra själv. För din son ska må bra behöver han en välmående mamma & har du det inte bra där ska du ju absolut inte stanna. Hans pappa kan hälsa på & du kan åka dit så J får träffa sin pappa.

Allt går att lösa men huvudsaken är att du & J har det bra .

2008-06-11 @ 10:39:50
URL: http://onttonen.blogg.se/
Namn: tindra

Jag kan egentligen inte bara säg vad du ska göra, för jag känner dig inte. Bara dig ytligt här på bloggen. Men vad jag har tyckt och tänkt så har jag kommit fram till att jag tycker du ska flytta till sverige, varför ska du bo så långt ifrån din mamma? Som har hjälpt dig så otroligt mycket nu det senaste. Jonathamn behäver en pappa och du behöver definitivt inte ett till barn att ta hand om (jonathans pappa). För det är så han beter sig, som ett litet barn. Ta ditt förnuf till fånga och red upp ditt liv. Ni lär behöva det. Sedan när du känner dig redo kan du örja dejta igen, kanske hitta en pojkvän som tar åt sig lillkillen som sin egen. Glöm Island, det blir inte bättre av att du bor där i den hålan och tror att saker och ting löser sig bättre där än här. Lycka till!

2008-06-11 @ 19:15:04
Namn: Alexandra

Då tycker jag du ska ta det säkra före det osäkra, om du ångrar dig i framtiden kan du ju alltid flytta dit då , men för ert bästa så är mitt råd att inte göra något halvdant utan någon som känns bra till 110%

2008-06-12 @ 11:27:54
URL: http://onttonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0