Grattis?

Sa nyligen Grattis till Jonna som har vart förlovad i ett år, men så slog de mig, varför säger man Grattis? & Varför säger man Grattis på födelsedagen? Tänker man efter så är det rätt dumt.. tycker jag iaf. Men jag är ju inte lite knas iofs.
Men man säger Grattis till studenten (samma sak som Grattis du klarade skolan) Men varför säger man då Grattis när man fyller år? Eller vart gifta si och så länge, eller förlovade.. blir typ "Grattis ni har klarat ett år, klarar ni ett till?" eller som mira som fyllde 30 idag, man sa Grattis till henne med och då blir de typ "Grattis du har nu klarat av 30år"  Det blir helt knas tycker jag :S
Men det är en annan sak som med Student, Skolavslutning, Födelsedagen (den dagen man fött), Konfirmation, gifte mål, förlovningsdag.. Asså endast själva dagen..
Fast ändå ? Varför konfirmation, giftemål, förlovningsdagen?
Ne usch, jag ska inte börja tänka för kommer aldrig fram till något.. blir helt förvirrad själv :P

Har DU någonsin tänkt på döden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0