Sista gången.

Hejsan!


Idag ska jag till Barnmorskan, det blir sista gången! Jag hade hoppats på att inte behöva gå dit denna gången :P (ville haft jonathan i famnen istället) Men icke då, bebisen ligger fortfarande i magen & jag är trött & sliten. Men magen har sjunkit otroligt mycket, ser ut som värsta skidbacken xD Jo, igår blev jag lite arg på den bm jag pratade med.. hon tror nog att min mor ljuger när hon säger att hon inte kände av sina värkar, men så vart det.. Visst det är ovanligt men hon kände ingenting, sådeså, pilutta er :P !

Vaknade vid sju tiden idag, gick med mamma till dagis (asså vi lämnade gabbe inte mamma:P) sen har vi inte gjort alls mycket.. suttit och spelat det där jävla lunar spelet "Eldorado".. att det kan vara så jävla beroendeframkallande xD Det är ju typ världens tråkigaste spel & man blir jätte irriterad, men ändå så sitter man och spelar det. Helt sjukt!

Idag vet jag inte riktigt vad som händer, orkar typ inte göra något längre, ligger mest i soffan och glor på TV.. orkar inte städa, laga mat eller någonting! Är så trött & mina fötter värker dygnet runt & ryggen också.. Ibland är det värre & ibland lite bättre.. Så idag blir det bara korv med bröd (igen) & ligga och glo på TV..

2Dagar kvar till Beräknad förlossning.. Känns helt sjukt att dagen är snart här.. Jag är inte det minsta orolig/nervös eller rädd.. Bara längtar efter att få krysta ut den lilla busiga envisen ^^, Sen få se hur han ser ut, vilken ögonfärg han har, om han har hår, hur lite/stor han är, ansiktsformen, nästan, munnen & hans söta små fingrar & tår, åh.. jag längtar så mycket efter min lilla skatt :D Jag kan tro att jag kommer stört gråta när jag ser honom för första gången.. Allt det här man gått igenom är verkligen värt det! Även om jag kan vara skit sur för att han inte kommer & har jätte ont i ryggen & fötterna så jag knappt kan gå ibland & halsbrännan som jag har & spring i benen, springa på toan hela tiden & allt sånt där.. det kan man verkligen gå igenom för efter allt detta så kommer det ju något underbart, ett litet barn som man älskar livet ut, som man ska uppfostra & ta hand om .. Skydda den från allt ont. Visa vad som är rätt & fel. Har vart lite orolig över att ta hand om ett barn själv, (när den blivit äldre).. men sen kom jag på det att man lär sig & man kommer in i mammarollen.. Det är ingenting man kan nu, man kanske tror att man kan.. men allt det ändras sen med tiden.. man kommer märka själv vilka regler man vill ha & hur man vill uppfostra sitt barn & hur sträng man vill vara.. Allt sånt kommer med tiden.. Nu längtar jag bara tills älsk kommer till världen :) & att jag kan påbörja mitt nya liv :) Btw, en av killarna som ska ta dna test han räknar ner dagarna :) (den snälla killen som accepterar allt detta), jag tycker det är jätte gulligt att han kommer ihåg när jag är beräknad och allt sånt =) Är jätte glad och jag håller verkligen tummarna att det är han som är pappa till min son.

Anyway, nu ska jag sluta skriva här :P Har skrivit en hel del och tänkte bara skriva några få rader, men det blev visst inte så märker jag nu :P Så ni får ha det så bra så skriver jag kanske en rad lite senare om hur det gick hos BM!

PussPuss från mig och busen!
Mamma älskar dig & längtar efter dig!

Kommentarer
Namn: Emily

:) vad roligt, lycka till med allt !

2008-01-23 @ 15:19:26
URL: http://emilyekstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0