Ont, som vanligt!

HejHej!

Tänkte berätta lite hur allt har gått sen jag skrev i fredags morgon.. Började med att packa ner alla julgrejjor och så, de ringde sen från myrslakteriet & efter en stund ringde jag upp & fråga om jag skulle skriva en lista på vart jag sett myrorna och så & han tacka för de och bad mig lägga den på köksbordet.. Så jag satte mig ner en kort stund senare och skrev ner allt, men under tiden ringde de på dörren då kom två vaktmästare och skulle fixa det sista i min lägenhet.. kände mig helt plötsligt jätte stressad, två män i min lägenhet och jag måste snart sticka.. sen ringde det på dörren igen och det var min mor, hon började plocka undan i köket & det som låg mot väggarna (så dom från myrslakteriet skulle komma åt att sanera) blev sen klar med listan.. började hjälpa mamma med att plocka iordning, sen var väktmästarna klara, sa tack & hejdå till dom, plockade undan det sista och sen snabbt iväg till jysk för att vi tänkte hämta en ny del till skötbordet.. där fick vi reda på att vi köpte det sista så det måste beställas.. komma ta ca 5arbetsdagar men kan ta längre tid.. SUCK! sen åkte vi till fröslunda för att träffa Gunilla, skulle skriva på papperna om DNA proverna som ska tas på barnet & de två på island.. just nu heter mitt barn visst "Ofödd sigmundsdottir" , så otroligt fult men det ändras rätt snabbt hoppas jag :P Iaf, efter det så åkte vi till stan, där köpte jag en amining BH, hade provat en vit 80E i Tunapark och den passa fint! men mamma ville ändå att jag skulle prova den svarta för det kan skilja på storlekarna bara man byter färg.. så gjorde det och hon som jobba där kom och kolla så den satt bra och så när jag hade bytt & helt plöstigt så frågar hon "Är det verkligen bara EN??" ja säger jag för det ska det bara vara :P hon är väldigt impad på min mage och pratar mycket om vilken fin och stor mage jag har, medans jag byter om till mina kläder så pratar hon med mamma.. Iaf, sen åker vi hem till mamma & där kunde vi ta det lugnt i 1½ timma (det var länge sen man kunde det mitt på dan kände man då) sen hämta vi gabbe och sånt.. Åt mat vid fyra tiden sen hämtade vi jasse, vid sex tiden vad jag o mamma hemma hos mig,, läste på lappen som dom på myrslakteriet lämnat kvar och där stod det att gravida får inte vistas i sanerade områden på 24 timmar .. Suck! Jag som hade längtat efter att få lägga mig i min säng.. vi gjorde iaf iordning garderoben (alla bebis kläder.. har ju tvättat alla & det blev hela fyra fulla maskiner av bara bebis grejjor :O lite mkt) sen packa jag ihop det jag behövde och vi åkte hem till mamma.. kollade på tv och sånt sen vid elva tiden gick vi alla och la oss, helt slut var jag.. vaknade vid åtta på morgonen av att gabbe tände lampan (Lättväckt? svar: ja!) halvsov sen till nio tiden då hörde jag att mamma steg upp så jag gjorde detsamma.. (nu har jag kommit fram till idag :P) vi kollade på Poker nästan hela dagen.. från typ 10 på morgonen till 18 på kvällen ^^, nån poker turnering.. repris var de så alla avsnitt kom efter varandra.. Roligt folk som var med,, typ swartling, bert karlsson, pontus (programledare) och massa annat folk.. på varje bord var det tre kändisar och tre poker proffs :P Anyway, sen åkte vi hem till mig.. mamma började dona och fixa här med en gång :P och jag prata i tele med pappa, sen hjälpte jag till lite.. sen koka vi napparna och de .. så det är klart när det är dags! sen lite innan åtta åkte hon hem.. Satt här en liten stund sen åt jag & sen kolla jag på filmen som gick på femman.. Har suttit nu också och snackat mkt mer mira om innan förlossningen och så.. fick en skum känsla och blev lite orolig..

Just det.. rubriken heter ju "ont, som vanligt! Och ja det har jag! Fruktansvärt ont i min rygg!! Orkar inte ha ont längre.. sen har magen känts helt spänd hela kvällen, vet inte om det är för att jag ätit mkt eller om det är något annat ? Sen får jag nån slags konstig yrsel :/ först känner jag ett dunk i bröstkorgen (precis som om hjärtat slår till hårt en till två gånger) sen kommer yrsel.. känns jätte konstigt :/ Men men, tror inte det är något på G ännu iaf, känns som om han tänker stanna där inne ett bra tag till :(
Ska iaf gå och sova nu, är jätte trött även om jag sov 8 timmar inatt & sen 2½ timma på dagen :/ sen har jag ju så förbannat ont i ryggen så känns som det är lika bra att gå och sova så man slipper det onda !
Ni får ha det så bra folk´s! Om det nu är någon som läser hela min blogg ? :P

PussPuss från mig & busen!

Kommentarer
Namn: Kornelia

Stackars mammas lilla gumma, det är inte lätt när man har så ont som du har haft...men vi får hoppas att den
lilla busen bestämmer sig för att komma ut nån gång:)
Puss o kram från mamma

2008-01-13 @ 10:53:11
URL: http://honeypearl.blogg.se
Namn: maaalin..

ja läser din blogg varje dag typ ;) & ord för ord. hihi.

2008-01-13 @ 10:53:51
URL: http://malinsundkvist.blogg.se
Namn: fanny

jag läser :):):)

2008-01-13 @ 12:32:46
Namn: M

jag läser hela :)

2008-01-13 @ 21:36:57
URL: http://www.driftingqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0