Lättnad.

Godmorgon.

Mamma ringde och väckte mig tio min innan min klocka skulle ringa :P Men anyway, gick upp och kollade banken & såg att jag inte fått några pengar ännu, blev jätte nervös & så för hyran skulle vart betald den sista.. Så mamma ringer soc, men sen får jag ringa själv.. Gör det och då säger hon jag fick prata med (min handledare är på semester) att hyran skickades till hyresvärden den 28dec & pengarna skickades till mitt konto den 28dec 08,30 så det är helt upp till min bank när det kommer in.. Åh vilken lättnad det var. Hyran betald :D Har gått runt och oroat mig för det i onödan nu.. men först när jag fråga om pengarna så sa hon bara att mat pengarna & spädbarnsbidraget var skickat till mitt konto, så frågade om hyran och då sa hon att den var skickad till hyresvärden :D Så nu äre bara vänta på att pengarna kommer in på mitt konto..

Nu sitter man här och försöker piggna till lite & mamma är hemma hos sig & gör detsamma :P Sen kommer hon hit och vi ska fixa lite med lägenheten :) Hoppas det blir klart idag, sen när jag fått pengarna så ska vi iväg och storhandla.. Nu får man ju köpa in blöjor, nappar, nappflaskor, lakan till bebisen (hade glömt det :P så det måste köpas, tur bara att man kom på det!), mat till mig, en matta till vardagsrummet så ekot försvinner :P sen var det väl lite små grejjor till som måste handlas..

Kanske ska berätta lite om min nyårsafton?
Gick hem till mamma rätt tidigt, vid tolv eller något.. vi dansade lite dansmatta, gick till affärn, dansa lite till sen började vi göra oss iordning vid halv fyra ^^, (min bror kom till oss också vid två tiden) jo och jag lagade korv med bröd vid halv tre :P vid tre gick kiddi till bussen för han skulle med tåget inne i e-tuna, för han skulle åka till arboga och fira nyår där med sina vänner. Anyway, vid fem gick vi hemifrån oss, sen framme hos antti & mirra & deras fem ungar & sen hunden affe var maten klar, så vi åt go tacos paj, jätte starkt och gott var det (Y) man vart väldigt slö efter maten :P men sen spela vi lite giutarr hero & dansa dansmattan.. var inte så mycket röjj som man hoppats på, charlie (den minsta) hade feber & mirra & antti var förkylda.. Så fanns inte nått riktigt partyhumör där, brukar alltid vara skit kul och vara där, men nu kändes det inte passande med tanke på att lillen var sjuk & dom var trötta. Men vi var där till halv två något sånt.. Sköt upp lite raketer innan tolv och på tolv slaget.. Det som jag gilla mest med det var att man såg ända bort till västerås, eller bara hur himlen lyste upp ^^, är ju bara lite skog sen vatten, sen kommer västerås ^^, men det var häftigt.. Nyår blev inte som de var tänkt.. men det var okej iaf.

PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0