Förlossningen!

HejHej!

Idag vaknade jag vid nio tiden.. Sen kom mamma lite senare.. Vi började pyssla ihop skötbordet, sen berättade jag om min lilla bebis i magen, att han inte rört sig något sen i förregår, eller bara några puffar, och denna morgonen rörde han sig ingenting, bara en liten puff på morgonen.. hon tyckte att jag skulle ringa till förlossningen och höra vad dom tyckte.. Så det gjorde jag & hon tycckte att jag skulle ta ett glas iskallt vatten och sen komma in.. Så jag och mamma åkte in till förlossningen vid elva tiden..
När jag kom in så fick jag lämna urin prov, mamma gick ner till experitionen & fixa ett sånt kort till mig... när hon kom upp igen låg jag i sängen med massa mojs på magen.. dom kollade hjärtljudet & om jag hade värkar, men det hade jag inte.. (ni som fött hur långt upp kommer man när man har värkar? jag fick som mest 30) men men, sen kom en BM in igen.. så tog hon av alla grejjor & så gick hon.. efter en stund så kom hon och en läkare in.. Då skulle vi kolla med UL så att allt var okej med bebisen, och det var det :)  Läkaren chansa på att lillen där inne väger ca 3400gram, en liten tjockis om han inte är långt :) så gulligt ^^, jo just det, det konstiga med det hela var att när dom hade satt på mig alla dom där grejjorna så efter en stund började han röra på sig, och nu puffar han på som han brukar göra ! Men härligt att allt är okej med honom :) Var verkligen lättande att få veta det!
Ne nu ska jag prata lite med mamma, vi skulle kanske få besök här, vilket kanske inte är rätt tillfälle att få. visst det är jätte roligt att dom ska komma men vi har fortf. rätt så mycket att göra :/ och bebisen kan ju faktiskt komma när som helst! Aja, vi får se hur det blir.. Ha det fint. PussPuss


Kommentarer
Namn: jonna

haha så där var Ludde också! Så fort dom satte på ctg på magen började han puffa igen! :D

2008-01-10 @ 18:42:26
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Namn: Marie

är det riktiga förlossnings värkar så slutar dom inte det blir bara värre . när det e dags så känns det tro mig!

2008-01-10 @ 20:17:04
URL: http://mzetterblad.blogg.se
Namn: Frida

När jag hade mina värkar så behövde jag aldrig göra ett ctg, för dom sa det till mig när jag va i ett sånt "förberdningsrum" det är dags nu, det är ingen idé att vi gör någon ctg ;)

2008-01-10 @ 20:55:06
URL: http://friidadrotz.blogg.se
Namn: Sara

ded där med ctg varierar ju beroende på hur de sitter, så de är ju inte "exakt". På mig så var den upp i 126 vad jag minns, men var ju ganska borta pga lustgasen:P
Lycka till med allt, de kommer gå bra:)

2008-01-10 @ 23:21:23
URL: http://shea.blogg.se
Namn: Mira

Skönt att allt var bra. Med Elias fick jag åka in en gång då han inte rört sig på ett tag...kallt vatten eller glass hjälpte inte heller ...väl inne på förlossningen så kom BM o förökte buffa på magen, ingen reaktion...sedan sa hon att hon har ett hemligt trick, röra på huvudet (du vet som de känner efter om barnet är fixerat eller rörligt/ruckbart) det brukade tydligen kottarna i magen reagera på, men inte det minsta...hon kollade på mig o blev helt stel i blicken...hon befarade det värsta- precis som jag. Hon ville inte ens testa en sån ctg utan hämtade in en UL apparat medans en annan sköterska kom in och pratade lugnande med både mig o Antti. DEt var bland de värsta minturarna i mitt liv när BM var iväg o hämtade apparaten!!! :( När BM väl kom o skulle göra ultraljudet på mig så såg man hur nervös hon var, hon letade ett tag- O HITTADE ETT DUNKANDE HJÄRTA!! :D JAg bölade o hon va helt tårögd, o hon sa att hon befarat det värsta för hon har aldrig varit med om en sån svårväckt bebis! :D FIck komma tillbaka några dagar efteråt för inte ens ctg fick han att röra sig, så de fick göra en mätning på hjärnaktiviteten på han ist...vi var lite oroade ifall han hade nåt allvarligt fel då han var så...stilla...men...som du sett så e han ju inte den slöaste nu haha! :D
Men med de andra har ctg haft samma effekt som du beskriver- börjat buffa direkt när den sats på hihi.
Vad gäller värkmonitorn, titta inte dig blind på den sen. MEd de andra barnen har jag haft upp till typ 130...men med Charlie (du fick ju se filmen!) så var de uppe i typ 36 o så...så den mätte inte alls, därför var de till slut bara inne o kände på magen o kände ju att den drog ihop sig till en stenhård klump- inga tvivel om att jag hade jobbiga värkar. Den hade de mest på bara för att registrera bebbens hjärtljud. (hade man gått efter den apparaten så hade jag inte haft värkar typ alls med Elias...apparaten visade sig vara helt ur funktion!)
O som nån annan skrev, när värkarna har börjat så vet man att det är det de är... :) Går inte att ta miste på det! :P KRAM!!

2008-01-11 @ 14:36:15
URL: http://supermisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0