Ont.

Ja det har jag.. Fruktansvärt ont i underlivet & i brösten..
Ska snart ringa till BB och prata med dom om ammningen..
Lille jonathan verkar inte få någon mat från brösten så har fått ge honom ersättning nu.. Sen har jag fått mjölkförstoppning & det gör ju inte lite ont.. Men igår när han fick mjölkersättningen blev han hur nöjd & lugn som helst! Så man fattade att han inte får tillräckligt från brösten.. Sen ska man ju kunna handmjölka & det ska komma ut mjölk då, men det gör det inte när jag försöker.. Så tror inte jag kommer fortsätta amma :( Hade ju tänkt och amma iaf i ett halvår men nu blev det visst ändrade planer. Tror det är kanske bättre för honom att få ersättning för de får ju näring från den maten man själv äter & jag äter inte allt för nyttigt, så han mår nog bättre av ersättning också även om ammningen kanske kommer igång.. Men det vore ju ett under om jag kunde amma, för ingen i mammas familj kunde amma.. så då blir jag den ända. Men vi får se hur jag gör.. Känns bara så jobbigt att försöka & försöka & ingenting händer :( sen känns det mycket säkrare att se hur mycket mat han får i sig.
Jo och jag tror inte han riktigt fattat att han inte ligger i magen längre, för han sväljer luft hela tiden, eller inte så mkt idag med igår så gjorde han det hela tiden.. så stackarn har jätte ont i magen :(
Men men, ska väl sluta skriva nu.. Han ligger och små gnäller lite i sängen (magen som gör ont) ni får ha det så bra.

Puss&Kram

Kommentarer
Namn: Michaela

Gud vad kul det känns nu att få veta att du har kommit hem och så! :) Men de där med ammningen. Jag ber dig, fortsätt kämpa, de kan ta tid! men ge inte upp hoppet! Det kan sättas igång efter några dagar, vad jag har fattat det som så var din förlossning ganska jobbig. Där kan de vara ett täcken, kroppen blir så slut.. Men sluta inte kämpa om du verkligen vill amma! :)

Lycka till & du. Din son är otroligt vacker!

Puss & Kram!

2008-02-09 @ 13:41:10
URL: http://[email protected]
Namn: my

Äh det är inte så farligt att inte amma. Jag gjorde det inte och det är jag glad för. Jamilia blev 10000 gånger mättare och gladare med sin ersättning (och jag blev glad över att äntligen sluta istället för att kämpa med ammningen och må dåligt). Det viktigaste är ju att din fina lila son får i sig näring och blir mätt liksom. Jag är adopterad och har aldrig blivit ammad och det har blivit människa av mig med :).

2008-02-09 @ 14:16:04
URL: http://mysan87.bloggagratis.se
Namn: my

sen vill jag tillägga att närheten som man får genom amning kan man få på andra sätt. genom att ha sitt barn nära i famnen när man matar det och att ha det nära ofta. jag älskade att ge ersättning. man visste att jamilia fick i sig rätt mängd näring + att det är smidigt att ha med sig en varmvatten termos tex på stan.

2008-02-09 @ 14:24:41
URL: http://mysan87.bloggagratis.se
Namn: Frida

Vet du hur konstigt det känns att läsa att du är mamma? :) Hoppas att det löser sig med ammningen ;)

2008-02-09 @ 14:59:29
URL: http://friidadrotz.blogg.se
Namn: Mira

Hej gumman.

Ville eg bara skriva att det är huvudsaken att lillen får i sig så att han blir mätt, sen hur det är (via amning eller flaska) kvittar ju! :) Huvudsaken att ni båda mår bra.

MEN som Michaela skrev häruppe, eftersom din förlossning var jobbig kan det vara så att det tar ett tag för kroppen också att förstå....så jag lovar, det är VÄRT att kämpa, det är jobbigt i början för alla (är inte så enkelt som det ser ut att var i böckerna), o som jag sa till din mamma, min amning med Charlie börja inte fungera förrän typ dag 5-6 :)
Till dess blev han sondmatad först o sedan skedmatad.
Men när det väl kommer igång så är det så simpelt, när man kommer in i det..så enkelt o bara ploppa fram boobsen när lillen e hungrig...man behöver inte gå upp på natten o värma ersättning/välling...vart man än är så har man liksom maten med sig, klar direkt! :)
Jag vet inte hur många ggr jag har, som du, kännt att det här är ju hopplöst!!...bara med Jennie det funkat på en gång...de andra har jag fått kämpa med ett bra tag... BVC är till mkt hjälp, likaså de på BB är duktiga om man frågar dem.

Så, om du verkligen VILL amma, sluta inte kämpa säger jag med! Ge det tid...
:) SÅN skillnad, vet av erfarenhet! :) Hannes och Alex
är "flaskbarn" (av olika anledningar), o visst har det ju blivit människa av dem med, inte så jag menar!! hihi. =)

Med Alex kände jag som att allt handlade om amning, alla tyckte man SKULLE amma, överallt var det såna vibbar. Tyckte att va fasen vilket tjafs på alla..tyckte det var så smidigt att ge ersättning till han istället (jag hade mjölk men orkade verkligen inte kämpa med att få han o äta, han höll på o böka bara runt bröstet)...men...i efterhand, när jag lyckades med amning sen med Jennie, så förstod jag vad alla menat....

Så när det vart bökigt med Hannes o inte mjölken alls kom igång (förrän jag fått en spray utskriven från BVCtanten) så var jag så besviken, ville ju amma! :) Dock kunde jag ändå inte fortsätta eftersom han inte fick i sig näringsmässigt det han tydligen behövde... han kunde äta o äta o äta o blev aldrig mätt ändå...

Så jag förstår absolut vad du känner o tänker...!!
=)

Förresten, mjölkstockning...inte kul! :( Fått det med flera ggr...
Hoppas du sluppit feber iaf?
Jag hade 41.9 c
med Charlie!...kämpigt!
Jag köpte såna bröstvärmare- effektiva,något jag verkligen rekommenderar varmt! *bokstavligt* =)

KRAMISAR!

2008-02-09 @ 15:01:50
Namn: jonna a.k.a luddes mamma

om du VILL amma, begär att få låna en sån elpump från bb. Jag fick det och kunde pumpa ut och sen ge på flaska. Jag fick tyvärr ingen hjälp med amningen när vi låg på bb så det kom aldrig igång ordentligt. Huvudsaken är ju att Jonathan är nöjd! :D

2008-02-09 @ 18:25:56
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Namn: Marina

Gissa bilden i min blogg! :)

2008-02-10 @ 00:55:55
URL: http://mawina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0