Godmorgon!

HejHej!
Vaknade inte förens nu, eller en liten stund sen, har gett jonathan mat & vart ute och rökt. Han somnade så gott igen :) Härligt! Får man lite tid för att sitIta här och skriva kanske ^^, Fast så fort jag ska göra ngt. typ äta, duscha, gå på toa, ut och röka eller något sånt.. så brukar han alltid vakna :P Anyway, nu är mamma & markku på kryssning med massa andra.. De firar anttis 30års dag :) Jag hoppas att de har riktigt roligt! Detta behövde verkligen mamma.. eller kanske inte en fest kryssning hade ju vart bättre för henne med en spa kryssning eller ngt men hon kommer iväg iaf och får roa sig ordentligen :D Hoppas verkligen hon har gjort det! De åkte igår och kommer hem ikväll. så förmodligen träffar jag inte de förens imorgon..
Igår åt jag och josse tacos som sagt, det var riktigt mumsigt! MEN köttfärsen blev jätte stark :P Josse tyckte inte vi behövde ha något vatten i så som man ska.. Men gott blev det iaf, jag tycker ju om stark mat så :D Idag ska jag laga mat, det blir Ris, kycklingbitar & en chilisås som man blandar ihop med kycklingbitarna. Riktigt gott är det :D
Idag blev jonathan 2 veckor gammal :D Gud vad dessa veckorna har gått fort! Helt otroligt faktiskt! Och han är så stark min lille kille, håller uppe huvudet jätte bra :D sen när man har honom på magen så klättrar han upp på en, visst det tar ett tag men han kommer upp iaf :D (asså om han ligger vid huvudet på bröstet typ så förflyttar han sig upp till axlen) & den lille busen har redan försökt kissa på mig 3ggr, mamma 1gång, min bror träffa han en gång & sen läkaren 1 gång :P Lilla busen xD
Idag ska vi iväg till BVC, första gången vi ska dit, hon var ju här förra veckan och gav information och pratade lite och så.. Jätte trevlig bvc tant :) Ska inte vara där förens halv fyra. Trodde först att det var vid tio tiden men det var det ju inte. Härligt det, har ju fått sova ut inatt :D (vaknade iofs en gång vid sex men han somande ju om så sött)
När Josse kom hit så fick min prins massa fina grejjor :D En babyfilt, en pyjamas, en sparkdräckt, en sjukt jävla snygg body, en mössa, två nallar, sen ett par sånna där socktofflor eller vad man ska kalla de, sen var det nog en till body har jag för mig.. men det var jätte fina grejjor :D

Dessa två veckorna med jonathan har gått väntat bra, men har också varit jobbigt på kvällarna, han har haft så himla ont i magen, så marie har tipsat mig om massa grejjor :) Så nu har jag bytt från NAN till Sempers, och han har redan blivit mycket bättre, sen köpte jag bifidus igår så ska börja med det idag.. (asså bara byta ut nån måtid) sen ska jag köpa en ny sån där napp till nappflaskan.. Han kan inte ha den vanliga för han får in så himla mycket luft från sidorna.. Men det fanns inte på apoteket, inte coop & inte hemköp :/ Så får väl åka in till stan imorgon eller ngt och kolla efter det.. Tack så mycket marie för alla tips :)
Nu hör jag att lillen håller på att vakna där inne i min säng ^^, Min lilla söta nöffare :P Oj nu blev han grinig.. märkte väl att jag inte låg jämte honom xD Sådär, han fick nappen.. men tror nog jag får hämta honom snart för han såg rätt pigg ut och då vill han inte ligga i sängen ^^,

Jadu, vet inte riktigt vad jag ska skriva här.. har ju inte skrivit så mycket den senaste tiden och knappt berättat vad som hänt och så men finns inte så mkt att säga.. har mest bara tagit hand om jonathan och så.. sen har min bror & hans tjej vart på besök & min pappa har vart på besök & just nu är josse på besök.. nu sitter hon med lillen i famnen och försöker trösta honom.. Ne kan inte skriva mer nu, ska byta blöja på honom nu & ge honom lite mat.. Ha det fint..

Puss&Kram från mig & busen!

Kommentarer
Namn: Monika

Jag bara undrar. Rökte du under graviditeten?

2008-02-20 @ 11:43:50
Namn: Marie , Williams Mamma!

så lite så :) Vill ju inte att lilla sötisen ska ha ont i magen :(

2008-02-20 @ 16:15:19
URL: http://mzetterblad.blogg.se
Namn: Frida

Det va faktiskt jag som sa att du skulle byta ersättning din baj! ;)

2008-02-20 @ 17:43:53
URL: http://mammafrida.blogg.se
Namn: Emma

får man fråga varför du inte ammar?
hoppas allt e bra!

2008-02-20 @ 20:30:23
Namn: Kornelia

Gud va söt han är mormors lilla prins:)
Har saknat är så mycket, känns som jag har vart borta i evigheter. Men jag drömde om Jonathan som vanligt :D
SKönt att komma iväg men det är ju bäst hemma och nästa gång ska bara jag du och Mira åka om hon vill följa med:D Markku ska ha Jonathan har han sagt:)

2008-02-20 @ 20:54:43
URL: http://honeypearl.blogg.se
Namn: jessica

din son är så jävla söt!!

2008-02-21 @ 01:16:07
Namn: Cassandra

Jag tycker verkligen att det är underligt med människor som röker under graviditeten. Du kunde fått ett väldigt sjukt barn. Varför?

2008-02-21 @ 15:25:43
URL: http://cassandraakesson.blogg.se
Namn: Melinda

Va skojj att allt går bra med lillkillen :)

2008-02-21 @ 18:58:02
URL: http://melindawingren.blogg.se
Namn: Cassandra

Okej, du hade tur. Men du visste att det kunde gått dåligt. Och att du tog den risken är underligt för mig. Jag själv skulle aldrig chansa. För att få cancer av chips behöver du äta ungefär 10 påsar om dagen i typ 20 år för att drabbas. Med rökning är det LITE annorlunda!

2008-02-22 @ 11:04:57
URL: http://cassandraakesson.blogg.se
Namn: Kornelia

Till Cassandra!!!!
Vart har du fått det ifrån????? Jag undrar eftersom det verkar som om du tror att hennes bäbis hade kunnat födas med canser.
Är så trött på att höra det där med rökning för min kusin dog 49 år gammal i bröstcanser och hon hade aldrig rökt i hela sitt liv. Så om du vet om ett barn som har föds med canser pga mammans rökning så berätta för oss.
Men snälla kom inte med sånna taskiga kommentarer om folk du inte känner.
Ha det fint

2008-02-22 @ 15:30:42
URL: http://honeypearl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0