Trött..

På ett sätt är jag trött på killar..
Hur kan jag vara de? Har inte haft ett riktigt förhållande sen jag gick i sjuan, och jag skulle tagit studenten detta året så det är ett tag sen.. Tror bara att jag blir trött på att höra "du är snygg" "jag vill ha sex med dig" och sån skit. Jag är inte snygg, och jag bryr mig inte om ni vill ha sex med mig. Jag är trött på killar som tror att de kan få en bara de säger de tillräckligt många gånger.. asså hur snygg och fin man är.. men det funkar faktiskt inte på mig. Faller jag så gör jag de.. Har jag inte gjort de nu, så lär jag inte göra det heller.
Det är ingen idé att ens försöka säga till mig att jag är snygg/fin/sexig, jag har inte tyckt det på många år och lär ta tid innan jag tycker det igen.. okej kanske de första fem min efter man har duschat, fönat håret & sminkat sig.. kanske till och med tagit på sig en fin klänning.. då kan man känna sig fin, & den stunden är underbar.. då känner man sig bra & stark.. men sen känner man sig värdelös, äcklig, vidrig, ful, fet & allt sånt där..

Usch är på så dåligt humör idag, när man väl bestämt sig för något så kraschar allt! Inget jobb, inget pluggande :'( GE MIG JOBB NU!

Har 400kr till den 20de september, ska betala av ett lån innan november på 3000kr..
Jonathan har iaf mat & blöjor så de räcker till den 20.de...
Jag får nog sluta röka & äta så jag kan betala allt..
Hatar livet just nu, det ända ljuset i mitt liv är min underbart duktiga son Jonathan <3
Du lyser upp min dag med ditt skratt & bus :) Älskar dig av hela mitt hjärta <3

Kommentarer
Namn: Anna LN

Ja sluta röka är en väldigt bra idé. Du kan ju räkna ut hur mycket pengar du slänger i sjön på cigaretter, beroende på hur många askar i veckan du röker. Det är ruskigt mkt pengar som du kan ha så mkt roligare för. Bara ett litet tips i all välmening.

2008-08-28 @ 19:41:54
Namn: Anna LN

Om du tex röker 10 cigaretter per dag så röker du upp 140 kronor i veckan, vilket blir 560 kronor i månaden och 6720 kronor på ett år!!!



Det blir många LEKSAKER och KLÄDER till din son för de pengarna! Du kan ju inte begära att Soc ska ge dig mer pengar när du i själva verket röker upp en stor del av det bidrag du får av dem varje månad! De pengarna är inte avsett för cigaretter.



Nä, sluta rök idag - finns hjälpmedel mot abstinensen. LYCKA TILL!

2008-08-28 @ 19:52:15
Namn: Till Anna LN

De pengar jag röker av drar jag av från min mat & de som ska gå till mig, Alla pengar som ska gå till jonathan går också till jonathan.. Bara det att han äter ju så otroligt mkt.. så allt går till mat, blöjor & sen hans försäkring.. jag får 2000kr till mig för mat & annat. därav 800kr till cigg (ca), så då har jag 1200kr kvar till mat.. och jag köper kanske mat för 1000kr varje månad... då har jag 200kr kvar.



Så jag drar inte de av dem pengar som jonathan ska ha.. de går till han..

Jag vet att det inte syns att jonathan äter.. men han äter mer än var de är räknat att barn ska äta..

2008-08-29 @ 12:36:58
URL: http://soulstone.blogg.se/
Namn: Anna LN

Nej, jag förstår att de pengar som är avsedda för din son inte räcker till och det är inte meningen heller. Det är bara ett BIDRAG du får. Har själv småbarn så jag vet att tex barnbidraget inte på långt när räcker barnets omkostnader i månaden, men det får man aldrig ta i beräkning heller.



Men de 800 kr du säger att du röker upp; är det inte bättre att du använder det till något bättre för DIG och din SON nu när du säger att han behöver mera mat och kläder? och det är väl bättre att du unnar DIG ordentlig mat än cigaretter?



På dig låter det lite som att socialen är skyldig att betala ALLA omkostnader för din son medan du fortsätter att röka upp pengar. Har ingen erfarenhet själv av soc.bidrag men jag vet att det är oerhört tajt och verkligen är att leva på marginalen så det bästa du kan göra är att:



1. Sluta röka

2. Söka jobb (fast det håller du ju på med redan)



Lycka till!

2008-08-29 @ 18:13:56
Namn: Till Anna LN

Social bidrag är ett bidrag som ska göra så man klarar sig ut månaden, och de dom har räknat in är allt, mat, hyra, kläder, nöje, schampoo och sånt.. det jag inte fattar är när dom gjorde den räkningen? Dom verkar inte ha en aning om vad mat i dagen läge kostar..



Visst jag är glad att jag fått den hjälp jag fått, men jag blir bara så arg på dom att de inte kan fortsätta hjälpa mig medans jag pluggar..



Min son behöver inte mer mat, han har alltid tillräckligt med mat en månad ut. men däremot skulle jag vilja köpa finare kläder till honom, en gåstol på blocket, något sånt..



Jag hade JÄTTE gärna slutat röka om jag hade klarat av de.. Men med mitt temprament så har jag inte vågat de nu när jag har jonathan.. Jag vill inte att han ska umgås med en arg mamma.. och det är litr svårt att sluta när man rökt i ca 6 år :/



Ja jag söker för fullt, men märker att det är otroligt svårt att få ett jobb..



och jag ska sluta röka så småningom, bara en frågan när de blir, när mina nerver klarar av de.. för just nu är det väldigt mycket press på mig så jag klarar inte av de..

2008-08-29 @ 19:39:42
URL: http://soulstone.blogg.se/
Namn: Anna LN

Jadu - socialbidragsnormen är oerhört tajt beräknad, och vad jag förstår har det väl blivit ändå tajtare senaste tiden?



Ang rökstoppet; har du provat nikotinplåster tex? Kanske det finns fler medel också? Har t o m hört talas om akupunktur för att sluta röka (nålar du vet). Bara du hittar något som hjälper mot abstinensen så kanske det går, för det är ju som du säger viktigt att din son har en glad mamma :-)

2008-08-29 @ 20:55:06
Namn: Kornelia

Asså jag var bara tvungen att kommentera det där med plåster och akupunktur och alla andra medel som finns att få. Har provat en del och det funkar inte, har testat akupunktur oxå med bra resultat så länge jag gick dit men det kostar multi och är dyrare än cigg. Jo visst är det billigare i längden det vet jag väl men då är det frågan hur ofta man behöver gå dit. För en ung mamma som får hjälp från soc är det alldeles för dyrt. Och sen vill jag kommentera att det hon får till Jonathan går till han men han växer ovanligt fort och är längre än vanligt...plus att han äter väldigt mycket och började äta mat när han var två månader. Sen ska hon föröka få i han ännu mer mat eftersom att han väger inte tillräckligt i jämnförelse med sin längd.



Alla barn behöver leksaker eller hur men det har hon inte råd med, inte heller andra saker som alla tycker är självklara att ha som tex matstol, läragåstol etc.

Och soc bidrag är ju faktiskt löjligt! Det man får ska räcka för mat hygien artiklar, tidningar, tv avgiften, kläder, alla saker till hemmet tex tvättmedel. diskmedel etc...nöje lmao eller hur!!

Att få jobb är inte det lättaste heller när man har ett barn på 7 månader....inte många som vill anställa en ensamstående mamma....tyvärr är det så:(



Så nu har jag fått ur mig det jag ville säga :D Tack för ordet!

2008-09-02 @ 18:40:56
URL: http://honeypearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0