30 fulla veckor.

Japp, Idag har man gått 30 fulla veckor, bara 10 kvar.. Tiden har gått så otroligt fort.. Känns inte som om man vart gravid så länge =/ Fick ju reda på det redan i v3 så har vetat nu i 27 veckor att jag vart gravid :P Låter som en evighet men det är det inte.. Känns bara jobbigt nu allt med lägenheten och så.. Ska förmodligen hämta spjällsängen idag, men vi har snart igen plats längre :S Förrådet är proppfullt, barnvagnen står i vardagsrummet, min soffa är i mammas & markkus sovrum, möbelsettet & en fotölj står i mitt rum + säng, databord & byrå då :P Men men, det är bara 2veckor kvar tills jag får börja ställa in saker i min lägenhet, men som sagt.. får ju inte flytta in än >.< Jävla fuktskada! Men allt löser sig, nästa vecka får jag pengar :D Då ska det börja handlas för fullt :D Längtar jätte mycket. Men kläder och sånt till lillen behöver jag inte köpa nått mer xD Har så det räcker och blir över :P Eller lite tjocktröjjor & sockar behövs men inget annat xD Och jag väntar på ett (förmodligen stort) paket från min faster Sesselja :P Hon skulle skicka lite kläder och sånt ^^, Längtar som f-n ! dom små barnen som hon känner har alltid haft så otroligt snygga & dyra kläder, bara en massa märkes kläder, Mohaha :D Men ajja.. Nog om de :P

Kom och tänka på ett gammal & väldigt roligt minne nyss xD Ska nämligen snart in i duschen, sen sminka mig och kolla om jag får på mig min blåa balklänning (fick ju två stycken av min moster i USA när jag gick ur nian) Men anyway.. Kom och tänka på efter Nians bal xD Alla hade bestämt sig för att festa gärnet (Y) Och jag & Ebba var ju superbra kompisar då :P Så vi hade köpt alkohol och så.. Men sen när vi kom hem till mig för att byta kläder och så då backa ALLA ur , vi ringde runt till varanenda jävla människa och tjöta som fan.. eller det var iofs Ebba som ringde xD Men alla typ "neeee orkar inte, kallt, händer ingenting juh" så jag och ebba bestämde oss för att supa till det iaf, hade ju tänkt och hitta på ngt.. Men patetiska som vi var så satt vi under fläkten hemma hos mig, drack cider & rökte. Blev KANON fulla !! Har nog bara blivit så full 2 gånger xD Jag spydde och hade mig, allt snörra som fan xD Tror ebba tog toan där nere ? Har jag inte rätt ? :P Haha, men det var riktigt kul iaf xD Vi som inte trodde att vi skulle bli fulla på det lilla vi hade men rätt var det är så satt båda där kanon fulla! Ett mycket roligt minne xD Men när man tänker tillbaks på det så början man fan garva xD Två "små" tjejer sitter hemma och super sig fulla i mörkret vid spisen xD Så patetiskt egentligen xD Men iaf, kul var det & ett oförglömligt minne ^^,

Har så många roliga minnen, med Ebba, Frida, Josse, Emme, Linda & alla nuvarande & gammla vänner!
Min första fylla med frida kan man bara inte glömma, inte min andra fylla heller som också var med henne, springa halvtnakna i snön, negerbollarna man alltid gjode, Pringels & skateboard spel (PS) i källaren så mycket roligt :P
Men men, tänker inte rabbla upp allt här. Tror detta var allt för mig idag :P P&K

Kroppen:
Det är vanligt att brösten läcker råmjölk "kolostrum" redan nu. Det brukar inte vara fråga om några stora mängder, men det kan det vara bra att införskaffa en skön amningsbehå utan byglar som du kan ha om natten.
Om förvärkarna upplevs som smärtsamma är det en signal om att allt inte står rätt till. Detta inträffar vanligtvis efter en lång arbetsdag eller då du är jäktad. Ta det lite lugnare och förkorta gärna dina arbetsdagar. Om du får kraftiga sammandragningar brukar man kontrollera livmoderhalsen för att se att den inte är försvagad och öppnar sig i förtid. Om så är fallet kan sjukskrivning vara aktuellt för att man ska kunna vila. Ibland rekommenderas en kortare tids sjukhusvistelse och/eller läkemedel som stoppar sammandragningarna.

Barnet: Barnet vaggas till sömns av mammans rörelser och vaknar ofta när hon lägger sig. Den dygnsrytm som barnet har i slutet av graviditeten kan även hålla i sig efter födseln, men det är inte säkert. Barnet hör många ljud innefrån mammans kropp, bl.a ljud från mammans hjärta och mage. Ljud från magen kan i vissa fall uppgå till så mycket som 80 decibel vilket kan jämföras med en krafigt trafikerad gata. Nu ska barnet få mer hull och gå upp i vikt, men längden kommer endast öka marginellt.

Kommentarer
Namn: Johanna

Hej! Jag ville bara säga grattis till graviditeten :) Var den planerad? Hur känns allt? Är du ensamstående? adda mig gärna så kan vi prata :) [email protected]
Kram

2007-11-16 @ 10:12:43
URL: http://johannakristoffersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0