Hm, hur var det nu med att börja blogga?

Ja, det har ju inte gått speciellt bra kan man ju säga.. 1 inlägg på ett antal månader.
Finns väl inte så mycket som jag har att säga, händer ju inte speciellt mycket i mitt liv :/
Hemmafru :P
Min man började dock spela golf, och det tycker jag inte om i början. Hatade rent ut sagt.. Men efter mycket tjöt så övertallade han mig med att prova. så det gjorde jag och nu är jag också fast i den sporten ;P Haha! Vem skulle någonsin kunna tro att JAG skulle börja spela golf? Ingen tror jag. Men jag tycker det är skit kul och fick ett golfsett (begagnat men skit fint skick i julklapp/födelsedags-present av min far)

Ja min far kom till Island på besök. Men bara i 2 nätter, fast det var kul att få honom på besök, och han tyckte det var mycket kul att se sina barnbarn igen.. María Sif hade ju blivit mycket större än sist han såg henne :) (träffa henne när hon var 1vecka gammal) på fredagen när han kom så pratade vi lite och sen bestämde vi oss för att ta en liten golf runda :) sen hämtade vi ungarna som var hos barnvakter :P ( en var dock hemma hos oss ) Sen började jag och min man förbereda maten som var lammlår, hemmalagade potatisklyftor med vitlök och massa andra örter, smörstekta svampar (heter de så eller är det champinjoner?) i vitlök och andra örter, hemma lagad rödvinssås och sen färsk-sallad. Bjöd på rödvin också.. Pappa tyckte det var mycket gott och sen bjöd vi min mormor på mat med och hon älskade det :D var jätte glad att vi bjöd henne. Jo sen hade vi efterrätt som heter Tiramisu, skitgott och alla tyckte om det.. till och med min mormor åt det och hon är väääldigt mycket emot alkohol (det är alkohol i rätten)..
Sen på lördagen gick vi med barnen och fiska nere vid hamnen (alla tre) och jag fiska inte utan grilla korv till alla :) Riktigt familje-mysigt faktiskt! Efter det gick vi till Fiskengt.. (man kollar på massa olika fiskar, så finns det stenar i olika typer och kristaller, uppstoppade djur (mest faglar men ocksa lite annat och massa insekter) sen gick vi alla hem och tog en liten tupplur. Kommer inte ihåg vad vi gjorde efter det. Blev bara kiosk mat och sen när barnen gick och la sig kom ívars mamma hit och vi alla drack lite och vi björd på saltkex och ostar.
Sen åkte pappa hem dagen efter vid lunch, väldigt kort besök men underbart :) (jo vi spelade lite golf på lördagen också)

Hmm, sen har det inte hänt så mycket mer.. jag har gått till läkaren i Reykjavik och kollat vad det är med mig och han tror att det är fibrobyalgi (vet inte riktigt vad det heter på svenska på annat ord) men det är ngt med konstant värk i leder och sånt. fick medecin för det.. och om inte det funkar så ska jag komma tillbaka om 4 veckor och han ska göra mera tester på mig och se vad det är för fel på min rygg...
Hoppas bara dom kan hitta felet, orkar inte gå runt och inte veta vad är fel och alla tror bara att jag är lat.. (inte orkar jobba) men saken är den att jag skulle JÄTTE gärna vilja jobba.. komma ut i världen, inte bara vara hemma med María Sif hela dagarna.. men så är det.

Kan ju faktiskt inte säga att María Sif är dåligt sällskap för hon är en av dem mest roligaste barnen som jag vet om, skrattar åt och med henne hela tiden och man behöver bara säga "bu" så börjar hon skratta eller typ "OO" då börjar hon as flabba, eller spärra upp ögonen, hehe.. mycket lätt road som sagt !

Hon har också tagit sina första steg (Vet inte om jag har sagt det? Tror inte det) jätte duktigt ! :D är väl ungefär en månad sen hon gjorde det, såå stolt över henne, men nu verkar hon inte vilja gå mer :P bara om man håller henne i ena handen så går hon :D men hon står upp själv ibland. och så kan hon stå jätte länge själv <3 STOLT!

Jag har också pratat med min advokat och nu börjar allt ta fart. Min sons pappa ska bli kallad tilll domstol för att jag begär att få han tillbaka.. och jag hoppas med hela mitt hjärta att jag får honom igen .. och det borde jag få för hans pappa har inte mycket tid för honom.. tycker inte jag iaf.. sen vet jag inte men jag får min info från FB ... och tycker han är allt för lite med honom.. jobbar sent och flesta helger så jag tycker att jag kan lika gärna få honom till mig! Har jobbat på detta i 1 och ett halvt år.. har försökt göra det i det goda. (eller hur man säger) men han vägrar .. :/ Sa att jag ville ha hans adress till mig och varannan vecka men det vägrar han.. så nu är det bara domstol och han riskerar istället att förlora honom helt.. så är livet..

Hmm, har skrivit allt för mycket nu och måste sluta skriva.. börjar svida i ögonen.. skriver mer i morgon , Hehe :) (ska iaf försöka)
Puss&Kram ;*

Kommentarer
Namn: markku

:)

2011-09-13 @ 13:23:08
Namn: Kornelia

Kul att du har börjat skriva igen!!! Saknar er alla jättemycket! Love you <3<3

2011-09-13 @ 13:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0