Börja igen?

Har funderat på det länge nu om jag ska börja blogga igen.. kanske på tiden att man gör det ? Sist jag skrev ett inlägg var jag gravid av min lilla prinsessa. Hon föddes den 5 oktober kl 03,31 (på ett ungefär) hon fick namnet "María Sif Hreindís Ívarsdóttir" nu blir hon snart 8 månader! Tiden går alldeles för fort! Hon har inte ännu börjat krypa men hon försöker verkligen! fast hon är fortfarande lite rädd.. så hon sätter sig på rumpan istället :) hihi lilla sötunge ;D hon började sitta stabilt redan som 5 månader och fick sina 2 första tänder runt 4 månader om jag minns rätt. och redan som spädbarn ville hon alltid stå och var jätte stark! Hon kan säga mamma, pappa och napp (som heter dudda på isländska) så stolt över henne!
Min mamma, hennes sambo och hans son kommer nästa vecka, längtar så jag nästan dör! Vi hade iofs massa planer men det blir inte mkt gjort av det! På grund av den jävla vulkanen som var tvungen att brista ut! Så jävla arg på detta land just nu! Men men vi får hitta på något annat att göra. 
dom kommer den 3juni till vestmannaeyjar (där jag bor) sen åker dom 15 juni igen om jag minns rätt, väldigt kort men är glad att dom kommer :D inte träffat dom på snart 10 månader :O
Jag är fortfarande "mammaledig" går iofs på arbetsförmedligen, jag kan inte börja jobba ännu, är så dålig i min rygg och sen kostar det sjukt mkt att sätta barn hos dagmamma. 80-90tusen ISK !! Så då kan jag lika gärna stanna hemma. Men jag hade jätte gärna velat sätta henne på dagis halvadagen iaf. så hon får umgås med andra barn och vara borta från mig lite, tror hon skulle må bra av det för hon börjar bli så otroligt mammig.. Åkte iväg med min man på studentfest på lördagen och hans kusin passade henne, och när jag sedan kom och hämtade henne dagen efter var hon INTE glad! hon var så less på mig, grät så fort hon såg mig och försökte slå till mig. Så hon skulle nog ha bra av att gå hos dagmamma bara så synd hur dyrt dyrt det är :/
Jonathan sover hos mig inatt, mys! han ska snart gå och lägga sig. (klockan är 19,40) här.. Hans pappa kommer och hämtar honom imorgon bitti för att köra han till dagis, egentligen ska inte Joanthan sova här på mina tisdagar men jag sa till hans pappa att han fick det om han körde hann till dagis för maria är sjuk och det är så mkt aska ute så jag vill inte gå så långt med dom (jag har inget körkort)..
ne nu får det räcka för idag, jonathan tjatar på mig att han ska gå och lägga sig så jag får väl låta honom det ;) Älskar hur skönt det är att lägga honom. Ibland får man tvinga hann att vara vaken lite längre så man inte måste gå upp 6 på morgonen, för han är en riktigt morgonhane! (det har han verkligen inte från mig!!) 

Men men hoppas ni gillar min uppdatering, ska försöka vara lite bättre på att skriva ;) Puss&Kram

Kommentarer
Namn: Frida - mamma till två små busungar.

Ja, men det här var väl på tiden! :) Lovar att jag ska fixa din blogg en dag :) Puss!

2011-05-25 @ 07:41:57
URL: http://fridadrotz.blogg.se/
Namn: lovisa

fin design!

2011-05-25 @ 08:47:04
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Namn: TILL lovisa

tack men inte jag som gjort den :)

Frida Drotz har ´aran av den :)

2011-05-25 @ 09:04:46
Namn: Anonym

Ja börja igen!

har klickat in mer eller mindre regelbundet på din blogg och äntligen en uppdatering!

kul att följa ditt liv. välkommen tillbaka;)

/a

2011-06-04 @ 14:27:47
Namn: sandra-lie

Äntligen, :) som jag väntat! KRAM

2011-06-06 @ 13:23:22
URL: http://sandiieliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0