Flyttar imorgon <3

Imorgon är det dags! Åker nog hemifrån vid 9tiden på morgonen.. Flyget går vid ett tiden.. är hemma i huset vid 11 på kvällen.. Så det blir en låååång dag imorgon, eftersom jonathan inte är så pigg på att sitta still, och man ska vara i ett flyg i nästan tre timmar, sen i en bil i ca två timmar om inte mer, så man får väl se hur allt gå.. sen i en båt i 3 timmar, men där kan han iofs röra sig lite.. om vi inte ligger och sover i en koja för då är det ju kväll.. Men men, man får helt enkelt vara beredd på det värsta!
Det är både spännande och nervöst att flytta :/ Jag kommer inte träffa mina vänner eller familj här i sverige på över ett år.. eller pappa & eva kommer kanske nån gång.. och kommer dom så kommer jag nog inte ner till dom, men man får se helt enkelt hur allt blir, ska som sagt försöka komma till sverige en kort stund över julen nästa år..
Jag hoppas att jag kommer få jobb fort, för just nu ligger det rätt risigt till med pengar :S Och där jag kommer söka jobb så får man utbetalt varje vecka, det är rätt skönt men ändå dåligt på ett sätt. men för mig är det bra ^^, Jag längtar så tills jonathans pappa får träffa honom igen, för han har utvecklats och förändrats så otroligt mycket sen sist! 5månader sen dom träffades, jonathan kommer ju inte känna igen honom, men så småning om kommer han förstå att det är hans pappa :) Och det känns så otroligt bra att jag gör detta för dom! J ska få växa upp med sin pappa :D Hur underbart är inte de? FANTASTISKT! Uff, jag vet inte riktigt hur det kommer bli imorgon, mamma ska köra oss till flygplatsen, jag kommer nog gråta som fan när jag ska säga hejdå :'( För jag grät ju när kiddi & alexandra hade åkt iväg med tåget.. Så detta blir jobbigt, jag och mamma står ju så nära varandra.. och jag kommer inte ha någon telefon och ingen data/internet :'( Men men, får försöka hålla mig så sysselsätt det bara går! Så man inte tänker på hur mkt man saknar alla..

Idag har jag bråkat lite med de som hämtade mina saker, för det hjälpte till och bära NÅGRA kartonger, för att vara snälla & de sa "detta är ni inte sett att vi gör, för då gäller inte försäkringen" sen ringde jag eimskip idag (företaget som skeppar mina saker) och då sa hon att jag ska betala 500kr för bärhjälp, FTW?! Jag hade sagt till firman att jag behövde ingen bärhjälp, 1vi klarar det själva, 2jag har inte råd. sen skulle dom som kom vara snälla och hjälpa till men så ska det ta betalt och så säger det att dom fick bära nästan allt?! Blev så jävla pisst, han skulle ringa tillbaka efter lunch men det har han inte gjort så jag funderar på att ringa igen, för jag vill inte betala nån jävla bärhjälp. Skulle jag göra det så skulle fanimig dom få svettas som grisar och jag skulle bara sitta där och peka! Helvete vad arg jag blir på dom, så kan dom ju faktiskt inte göra ?! >.<
Sen skulle jag få min lgh.s nykel från andrea, SENAST idag sa jag i måndags.. för annars skulle jag få betala 1200kr!! Och dom har inte kommit, de skickades hit igår?! Så dom är nog inte här förens på måndag, så jag ska fråga de på torshälla fastighet om de kan vänta iaf tills på tisdag för nyklarna är ju på väg.. Jag har fan inte råd med mer saker asså.
Sen den där skit mobilen jag köpte har inte kommit ännu :( kommer nog på måndag och då är inte jag här. men ska be en annan ta med den till island, kan inte säga vem , för ingen vet något..
Är det något mer ? Hmm, kan inte komma på det just nu..
Jo just det, Social tanten har jag inte hört något från heller ännu, och jag skickade in lapp för ett tag sen, hmm? Har en elräkning som måste betalas.. Och jag kommer säkert få krångla en jävla massa när jag kommit till island :( tack vare eimskip och sån skit..
Ajja, ska göra något nu, Jonathan har sovit i två timmar snart tror jag det blir, han var nog riktigt trött :P Sen när han vaknar så ska han äta sen går vi ut..
Ha en bra dag.. Får se om jag hinner skriva något imorgon innan jag åker. Annars så får vi väl se när jag skriver igen..
Så ni får ha det så jätte bra & tack för min tid xD
Puss&Kram

Kommentarer
Namn: F R I D A - Philips mamma

Jag älskar dig Sesselja, glöm aldrig det..

2008-11-07 @ 18:09:55
URL: http://fridadrotz.blogg.se/
Namn: Amy

Fortsätta blogga från island!

Ska bli spännande att följa ditt nya liv där.

2008-11-07 @ 22:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: (så man kan svara, skriv mail annars)

Något på Hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0